направити нови начин финансирања који ће омогућити студентима већу доступност, али и праведност високог образовања.
Вербић је, на округлом столу посвећеном мерењу учинка високог образовања, у Палати Србија, истакао важност доношења одлука на основу података, а не на основу било чијег утиска или мишљења.
“Циљ је да утврдимо индикаторе и добијемо поуздане податке и да на основу њих направимо нови модел финансирања високог образовања и рангирање студијских програма, као бисмо могли да побољшамо квалитет високог образовања”, истакао је министар.
Према његовим речима, циљ је да финансирање буде усаглашено с резултатима које су постигле високошколске установе, а не на пример, да буде финансирање на основу квадратуре неког факултета.
Вербић је нагласио да је важно да се утврде који су то индикатори - да ли је то број студената који су завршили факултет, број објављених радова, број доктора наука и студената уписаних на докторске студије, мобилност студената, као и да је о том питању потребан консензус у академској заједници. Почетком 2016. требало би да буду познате главне промене које ће донети потпуно нови закон о високом образовању.
На скупу, који су организовали ХЕРЕ тим - Тим за реформу високог образовања и Фондација темпус –Еразмус плус, представљени су и модели финансирања високог образовања у Европи и у региону.