Банкомати штеде и време и новац

Коришћење банкомата, уместо одласка у банке, све је чешће, а о томе сведочи и број банкомата у региону јер их има све више.
bankomat
Фото: Дневник (Радивој Хаџић)

Тако је у Бугарској на милион становника 1.160 тих апарата, у Македонији 680, док је у Србији на милион становника 450 банкомата и извесно је да ће та бројка да расте. Наиме, клијенти банака на нашем тржишту све мање чекају у реду да подигну новац на шалтерима, већ то чине на банкоматима, а чак и када у мањим градовима и местима банке затворе пословне јединице, остављају банкомате и на тај начин задржавају и клијенте и њихове рачуне.

Зато није чудо што се банке све чешће одлучују да поставе банкомате мултифункционалног типа. На њима клијенти могу, осим основне функције подизања новца, да плате обавезе и обаве трансфере новца. Те новине не само да штеде време већ и новац јер је приликом плаћања обавеза путем специјалних банкомата повољније, провизије су ниже, па се на тај начин може уштедети и 5.000 динара годишње.

Комерцијална банка увела је нову услугу за клијенте који код њих користе услугу мобилног банкарства – М-бенкинг. Код трансфера новца довољно је да пошиљалац на менију банкомата изабере П2П услугу, а да затим из менија и именика изабере број мобилног телефона лица којем  новац упућује и путем банкомата пошаље износ следећи упутства. Прималац новца добија два кода – од банке и од онога ко је га послао, а то му омогућава да, следећи упутства, подигне новац с било којег банкомата те банке.

Услуге мултифункционалних банкомата развија и Уникредит банка. Они примећују да клијенти све више користе услуге које се преко њих нуде. У тој банци се на банкоматима може проверити стање на рачуну, подићи готовина, али се могу и плаћати рачуни, допуњавати суме везане за мобилне телефоне. У ту мрежу плаћања ушли су „Телеком”, „Теленор”, ПТТ „ВИП мобајл” и „Орион телеком”. За ту услугу све заинтереованије су и локалне електродистрибуције, као и комунална предузећа. Уколико компаније које на тај начин примају новац у будућности забележе повећана плаћања, извесно је да ће се све више предузећа интересовати за ову опцију, која је код нас још новина.

Д. Вујошевић
 

Једноставно коришћење

Као и свака новина, и ова код клијенатаизазива подозрење, иако не би требало. Наиме, коришћење је једноставно – када жели да плати рачун, клијент треба у банкомат да убаци картицу, изабере услугу за плаћање и компанију којој плаћа. Следећи корак је да клијент постави бар-код тако да га банкомат очита, а после провере картице скида се новац с његовог рачуна и добија потврда, попут исечка као и приликом подизања новца. Потврда је доказ да је рачун плаћен и препоручљиво је да се чува.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести