Ер Србији у првој половини 2015. порасли приходи за 29 одсто

Национална авиокомпанија Ер Србија остварила је у првој половини ове године приходе од 95,5 милиона евра, што је 29 одсто више у односу на исти период лане, саопштено је

данас из те компаније.
Ер Србија је у првој половини 2015. године отворила 269 нових радних места и превезла 1,12 милиона путника, што је за 19 процената више од 940.000 путника, колико је забележено у истом периоду прошле године.
    Капацитет за превоз путника Ер Србије износио је 1,74 милијарди до краја прве половине ове године, што је за 10 процената више у односу на исти период прошле године.

  Тај капацитет се исказује производом укупног броја расположивих седишта и укупно пређених километара (Аваилабле Сеат Километерс - АСК).
   Иако је забележен значајан раст капацитета, летови Ер Србије су у првој половини 2015. године у 84,24 одсто случајева полазили на време са Међународног аеродрома "Никола Тесла" у Београду.
То је резултат који превазилази стандарде авио-индустрије и представља повећање од 13,34 одсто у односу на учинак који је остварен у првој половини 2014. године, наводи се у саопштењу.

 Ер Србија Карго је такође остварио знатно унапређење резултата у првој половини 2015. године и укупан обим превезеног терета је износио 1.763 тоне, што је за 42 одсто више него у првој половини прошле године.
   Приход од превоза терета је увећан за 28 одсто, што ову услугу чини значајним фактором раста за Ер Србију. 
   Генерални директор Ер Србије Дане Кондић је истакао да је током прве половине ове године Ер Србија наставила да остварује веома добре резултате у складу са јасним комерцијалним мандатом који су поставила два акционара.

Овај учинак је веома добар чак и када се пореди са охрабрујућим резултатима које смо остварили у првој половини прве календарске године нашег пословања, рекао је Кондић.
   "Задовољни смо што наша пословна стратегија, која представља комбинацију одрживог и финансијски разборитог органског раста и развоја путем проширења код-шер партнерстава, наставља да даје резултате," додао је Кондић.

   Он је указао да је такође значајно и то што се стални развој Ер Србије не огледа само у расту прихода и броју путника, већ и у све већем угледу, способностима и зрелости коју компанија стиче, што нам је омогућило да се за веома кратко време Ер Србија покаже као регионални лидер у авио-индустрији.
  "Приближавајући се другој годишњици Ер Србије која ће уследити крајем ове године, настављамо да се фокусирамо на унапређење наше понуде и на развој наших запослених. Ови аспекти пословања су најдиректније повезани са нашим могућностима да пружамо услуге по највишим стандардима и да континуирано постижемо задовољство наших путника, које је пресудна одредница нашег дугорочног успеха,"истакао је Кондић.

  Ер Србија је, додао је, наставила да се фокусира на развој људских ресурса и на могућности за запошљавање, што је значајан аспект њеног укупног доприноса развоју српске привреде.
  Национална авиокомпанија је у мају покренула национални програм стратешке сарадње са широким спектром образовних институција, са циљем успостављања споне између знања и способности ученика и студената и потреба тржишта рада у Србији.

Тај програм омогућава Ер Србији да међу учесницима програма идентификује и одабере оне који су кандидати за радна места, казао је он и подсетио да је први меморандум о сарадњи у оквиру овог програма потписан са Факултетом организационих наука Универзитета у Београду.
Кондић је нагласио да развој Ер Србије такође омогућава отварање значајног броја нових радних места и да је у првој половини 2015. године, Ер Србија увећала број запослених за 269 нових професионалаца.

 Током овог периода, организован је читав низ догађаја намењених запошљавању кабинске посаде, за које се пријавило више хиљада потенцијалних кандидата, додао је Кондић.
  Он је истакао да је Ер Србија покренула и организовала нову фазу свог пост-дипломског програма обуке за развој младих менаџера, при чему ће осам младих стручњака похађати програм обуке у авио-компанији Етихад ервејз у Абу Дабију.
Програм обуке, који почиње ове јесени, како је додао, трајаће две године, а по успешном окончању, полазници ће почети да раде у различитим секторима авио-компаније.

Он је навео и да 28 процената запослених Ер Србије има мање од 30 година, у поређењу са четири процента, колико их је пре две године било у бившем Јат ервејзу.
   Током другог квартала 2015. године, Ер Србија је у значајној мери увећала своје глобално присуство путем нових код-шер споразума и проширења постојећих партнерстава са авио-компанијама Етихад ервејз, Ејџиан ерлајнс, Ер Чајна, КЛМ и пољском авио-компанијом ЛОТ, а мрежа дестинација до којих стиже у сарадњи са код-шер партнерима постала већа од мреже директних дестинација Ер Србије, наводи се у саопштењу.

   Мускат је постао 18. дестинација у оквиру код-шер споразума Ер Србије са њеним партнером са власничким уделом, Етихад ервејзом.
Ер Србија сада директно лети ка 40 дестинација, а њена мрежа линија обухвата и још 41 одредиште широм света преко код-шер партнера, у која спадају кључне дестинације у Северној Европи као што су Виљнус, Талин и Рига; у Јужној Европи: Хераклион, Крф и Родос; на Блиском истоку и Северној Африци: Ријад, Џеда и Каиро, дестинације на Далеком истоку, у које спадају Пекинг, Сеул, Сингапур и Хо Ши Мин, као и чак четири града у Аустралији.

   Припремајући се за летњу сезону, Ер Србија је својој флоти придружила још један авион АТР 72-500.
   То је шести авион АТР у флоти Ер Србије, у црвеној, плавој и белој боји и чија је унутрашњост у потпуности реновирана, а овај авион ће летети у пуној конфигурацији од укупно 70 седишта у економској класи.

   Доласком додатног авиона, флоту Ер Србије сада чини укупно 20 летелица - осам авиона Ербас А319, два авиона Ербас А320, три авиона АТР 72-200 и три авиона АТР 72-500 и четири авиона Боинг Б737 који лете под ознакама чартер брендом Ер Србије, Авиолет.
   Авиолет је дочекао своју другу летњу сезону спреман да одговори на потребе туриста у Србији за комфорним, безбедним и приступачним путовањима и обавља летове са четири ребрендирана и реновирана авиона Боинг Б737-300, са укупно 144 седишта у економској класи.

  У јуну, Ер Србија је добила престижно признање "Најбоље из Србије" за 2014. годину као "Најбољи корпоративни бренд" у категорији великих услужних предузећа.
Награда Привредне коморе Србије и Министарства трговине, туризма и телекомуникација, награда "Најбоље из Србије" је важно национално признање за изврсност у различитим аспектима пословања Ер Србије, њених добрих финансијских резултата и доприносу развоју спољне трговине и туризма.

   Ер Србија је почела са радом као национални авио-превозник Републике Србије у октобру 2013.године. Лети до више од 40 дестинација у Европи, Медитерану и Блиском истоку са матичног међународног аеродрома "Никола Тесла Београд", како у путничком тако и у теретном саобраћају.
Компанија нуди и прекоокеанске летове до Азије, Аустралије и Јужне и Северне Америке у сарадњи са код шер партнерима и са компанијом Етихад ервејз, својим акционаром са 49 процената власничког удела.
 Авио-компанија има флоту од 14 ускотрупних и шест турбоелисних авиона.

(Танјуг)

EUR/RSD 117.1420
Најновије вести