Наставак градње Жежељевог моста у бирократском чвору

– Војводина је спремна да новац намењен финансирању изградње Жежељевог моста пренесе Граду Новом Саду, ради даљег финансирања овог пројекта – казао је покрајински секретар за финансије Зоран Радоман

на конференцији за новинаре у Покрајинској влади. – То је једна од идеја министарке Михајловић, а ми немамо ништа против тога.

Радоман и директор Управе за капитална улагања Војводине Небојша Маленковић нагласили су да је интерес свих да се градња моста настави и да се од Министарства очекује да што пре достави нови нацрт уговора о преносу новца ради наставка финансирања тог пројекта.

Тим поводом, апеловано је да је неопходно да се поново седне за сто с представницима Министарства грађевинарства, инфраструктуре и саобраћаја и што пре обави разговор о моделу преноса новца за финансирање изградње Жежељевог моста.

Радоман је указао на то да су представници Покрајине били присутни на свим састанцима, и додао да ни једном таквом састанку с представницима Министарства и Делегацијом ЕУ није присуствовала министарка Зорана Михајловић.

Како је рекао, на састанку с Делегацијом ЕУ 23. фебруара договорено је да Покрајина достави модел уговора којим би новац из Покрајине био пренет Републици, а даље извођачу радова. По његовим речима, уговори су достављени свим странама, као и Мајклу Давенпорту приликом посете Покрајини.

Међутим, недавни одговор, који је уследио Покрајини, био је негативан, а без посебних разлога.

Радоман је подсетио на то да Покрајина као финансијер не води пројекат, већ само финансира његову реализацију, а да пројекат у име Републике Србије воде Железнице Србије, и изразио додатну забринутост и због чињенице за коју су представници покрајинске администрације дознали само из медија, а то је најава да постоји могућност да 27. априла извођач на том пројекту одустане од даљих радова, уколико плаћање додатних радова не буде извршено. Подсетимо, уговорена вредност радова на почетку изградње била је 45,3 милиона евра, што с 26,2 милиона финансира Делегација ЕУ, а с 19,1 милион Војводина и Нови Сад.

Директор Покрајинске управе за капитална улагања Небојша Маленковић подсетио је на то да је прошле године Покрајински фонд за капитална улагања трансформисан у Управу, тако да од тада Покрајина не може директно да уплаћује новац извођачу радова на изградњи тог моста.

– Уколико би Покрајина директно пренела новац „Железницама Србије” као инвеститору у том пројекту, то би значило да Покрајина на неки начин „финансира јавно предузеће”, што би било кршење и одговарајућих међународних прописа које је Србија прихватила, тако да је неопходно да се тај новац пренесе или ресорном министарству, или Новом Саду – објаснио је Маленковић.

Он је истакао изузетан значај тог пројекта, као и тога да све буде јасно прецизирано када је реч о његовом финансирању, па и то како ће бити утрошена та три милиона евра за додатне, односно на почетку непредвиђене радове, за које Покрајина плаћа два милиона евра, а Град Нови Сад милион. Како је навео, уколико се управља новцем грађана, пореских обвезника, то мора бити одговорно, без обзира на приоритет и пројекат у који се улаже.

Поменимо, по преносу новца, „Железнице Србије”, као инвеститор, могле би га уплатити извођачу радова – шпанско-италијанском конзорцијуму „Азви”.

А. Савановић

 

И Град тражи решење

Извршна директорка Завода за изградњу града Оливера Симовић изјавила је за „Дневник“ да Град улаже све напоре да се изнађе најбоље решење за даље финансирање изградње Жежељевог моста и покушава да пронађе формалноправни начин за то.

– За сада још нема конкретног решења, али ће до следеће недеље морати да се пресече и одреди како ће се пројекат финансирања изградње моста наставити – напоменула је Оливера Симовић.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести