Од Београда до Пеште за три сата

Генерални директор „Инфраструктуре железница Србије” АД Горан Максић каже да ће уговор о модернизацији пруге Београд–Будимпешта, који је потписан у Кини, скратити време путовања између два града с осам сати на мање од три, а возови ће на тој релацији постизати брзину од око 200 километара на сат.

– Укупна дужина пруге је око 340 километара, с тим што је на територији Србије 184, а на територији Мађарске 166 – објашњава Максић у изјави Танјугу. – Постојећа пруга на српској територији има један колосек и у лошем је стању па је сада потребно осам сати да би се возом стигло од Београда до Будимпеште. Након модернизације, у оквиру које је планирана изградња двоколосечне пруге, време путовања ће се скратити на мање од три сата.

Максић је додао да ће то допринети већој конкурентности железнице јер сада губи трку на тој рути у односу на друмски саобраћај.

По његовим речима, возови ће на тој деоници моћи да се крећу брзином од око 200 километара на сат, а пруга ће бити опремљена уређајима савремене генерације. Максић прецизира да је  потписан општи уговор о модернизацији и реконструкцији мађарско-српске железничке везе на територији Србије између Владе Србије као финансијера, „Инфраструктура железница Србије” АД као инвеститора и кинеског конзорцијума као извођача радова.

На питање о вредности уговора, Максић каже да ће то бити познато након потписивања комерцијалног уговора. Закључивање тог уговора је предвиђено најкасније до 30. новембра 2016.

– Пре тога је потребно да се усвоји идејни пројеката за две деонице, од Београда до Старе Пазове и од Новог Сада до Суботице, и да републичка ревизиона комисија усвоји тај идејни пројекат – објашњава Максић.

Кад је реч о финансирању, додаје он, кинеска Ексим банка је номинована као потенцијални кредитор, а финансијер и инвеститор би у року од 15 дана од дана закључења комерцијалног уговора требало да од Ексим банке траже одобрење кредита за тај пројекат.

– Обавеза извођача је да обезбеди 54 одсто учешћа услуга и робе кинеског порекла, док учешће услуга и робе некинеског порекла може бити 46 одсто – прецизирао је он.

На питање када ће та пруга бити завршена, он је рекао да је период изградње 24 месеца од тренутка добијања грађевинске дозволе. Максић је истакао да је уговор нарочито значајан јер је реч о модернизацији пруге која је део паневропског Коридора 10, што је за Србију веома важно.

Д. В.

 

Конкуренција преко Румуније

Максић је подсетио на то да је већ изграђен мост преко Дунава између Румуније и Бугарске, који је конкурентски коридор.

– Тај коридор је ипак 240 километара дужи према Турској и 340 километара према Грчкој. Та чињеница посебно афирмише Коридор 10 и ставља га као најрационалнију везу Централне Европе с Југоисточном. Зато тај уговор има велику перспективу и за повезивање два дела Европе – закључио је он.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести