Руски убрзавају српске возове

"Железнице Србије" и "Руске железнице" потписале су уговоре о ремонту три деонице на Коридору 10 и набавци 27 нових дизелмоторних возова у вредности од 148,7 милиона евра.

Споре пруге, спори возови, спори уговори, све је на нашим железницама успорено. На све то, конкурс за директора се озбиљно одужио, али живот није могао да чека.Први возови ће из Русије стићи крајем 2015, а остали до краја 2016. године.

Тако је скоро двогодишње преговарање око набавке дизелмоторних гарнитура из Русије у вредности од преко сто милиона евра пре доласка председника Путина – окончано. Многи градови у Србији ће до 2016. добити јефтин, брз и поуздан превоз. Већ сада, 12 истих гарнитура набављених пре неколико година имају посла, а захтеви локалних самоуправа се проширују.

"Имамо велики притисак локалних самопуправа и већи део возова који први стигну расподелићемо на релацији Пожаревац–Зајечар, а један део у Војводни. Тамо је проблем, јер се на северу тражи још возова", каже Негослав Теофиловић из Дирекције за превоз српских железница.
Реконструкција и изградња пруге Београд–Нови Сад је остатак сдобила посао од Руса да ту деоницу пројектује. У ЦИП-у кажу да почетак изградње може бити већ следеће године.

"Ова пруга је велики феномен и почетак нечег новог, јер је брзина до сада увек била 40  километра на сат и мање. Ствари се мењају. Ова пруга до Карловаца иде 200 километара на час до Новог Сада 160 километара на час. Исправљени су радијуси, двоколосечна је и нема укрштања у нивоу", подсећа Милутин Игњатовић из Саобраћајног института ЦИП.

Руска страна од новог директора "Железница Србије" очекује много. Пре свега, јер је на нашим пругама руска механизација вредна преко 50 милиона долара и чека да буде упослена.Ради се и пруга Београд–Панчево, али то је само делић руског кредита од 800 милиона долара.

EUR/RSD 117.1420
Најновије вести