Пашалић стајао из поштовања и читао извештај

БЕОГРАД: Представљајући извештај Заштитника грађана за 2018.годину у Скупштини Србије, Зоран Пашалић који се налази на челу овог независног државног органа, стајао је пред посланицима, што није уобичајено у парламенту, рекавши да то чини из поштовања према грађанима.
pasalic, tanjug
Фото: Tanjug/D.Kujundžić, arhiva

Пашалић је на почетку излагања казао да му је жао што народни посланици данас нису присутни у већем броју и додао да у извештају и поступању Заштитника грађана нема политике, политичких афинитета и анимозитета.

“Из поштовања према грађанима Републике Србије, према вама народни посланици, ја ћу уводну реч свог извештаја прочитати, јер нисам убеђен да су грађани са њим упознати. Стајаћу из поштовања према грађанима који су ме преко вас бирали”, рекао је Пашалић.

Он је нагласио да су људска и мањинска права и слободе темељна вредност на којој се, поред владавине права, социјалне правде, начела грађанске демократије заснива Република Србија.

Пашалић је казао да се у току изевштајне године Заштитнику грађана обратило преко 9.000 грађана, а примељено је, додаје, скоро 3.400 притужби у којима су грађани указивали на повреде својих права.

“У току 2018.године Заштитник грађана је упутио 297 препорука органима управе. Од укупног броја упућених препорука највећи број 144 односи се на родну равноправност. Највећи број протужби грађана у 2018.години односио се на рад представника извршне власти, посебно министарстава, око 20 одсто свих притужби”, рекао је Пашалић.

Према његовим речима, број притужби које се односе на рад јединица локалне самоуправе износи око 13 одсто од укупног броја.

“Грађани су се притуживали и на рад правосудних органа, 11 одсто свих притужби. У највећем броју грађани су се притуживали на кршење права у области добре управе, те економско-имовине и социјалне сфере”, додао је Пашалић.

Пашалић је подвукао да притужбе говоре о егзистенцијалним проблемима и незапослености, али и о неефикасној државној управи “која ћути када треба да поступи у корист грађана”.

У раду органа управе учестало долази до повреде или ускраћивања права грађана, као и понављање истих или сличиних проблема у раду, рекао је Пашалић.

С друге стране, Заштитник грађана бележи и интензивније активности Владе Србије на модернизацији рада државне управе кроз развој и примене различитих електронских сервиса.

“Напредак се огледа у озбиљном приступу и учесталијим активностима усмереним ка усавршавању кадрова из области добре управе”, рекао је Пашалић.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести