„Прошлост” и „Кратка прича о антихристу” најбоље представе Инфанта

“Прошлост” Констанце Макрас (Доркипарк, Немачка) и “Кратка прича о антихристу” Андраша Урбана (Битеф театар) најбоље су представе управо завршеног

Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра (Инфант) у Новом Саду. Жири који је радио у саставу Игор Бурић, Горан Ибрајтер, Богдан Јанковић, како то пропозиције налажу, наградио је још две представе, “Хамлет” Вилијама Шекспира, у адаптацији и режији Оливера Фрљића (Загребачко казалиште младих) и “Балерине” Миње Богавац (Форум за нови плес Балета Српског народног позоришта). Након уручења награда, Инфант је затворен новосадском премијером представе “Манипулације” Бојана Јаблановеца, у копродукцији фестивала “Дезире” из Суботице, “Тест” из Румуније, “Теалтер” из Мађарске и самог Инфанта.

Поделу главне награде, награде за најуспешнији експеримент, односно представу у целини, жири је образложио високим квалитетом програма, доследношћу селекције, као и својеврсном сличношћу представа “Прошлост” и “Кратка прича о антихристу”. “Веома успеле целине састављене од различитих уметничких дисциплина – плеса, игре, глуме, музике, ликовних елемената... Ванредно актуелне и важне теме”, неке су од карактеристика које је навео жири. Представа “Хамлет” освојила је награду за најоригиналније истраживање једног од сегмената позоришног језика, а жири је написао: “Оливер Фрљић је још једном изненадио позоришну публику која је поново очекивала политички памфлет, а добила студиозну драматуршку, редитељску и глумачку верзију најпознатијег Шекспировог дела. Храбра одлука и промишљени поступак да се сцена мишоловке пренесе на значење целе представе – Хамлет више није онај који сумња, он зна да је свет, двор против њега и његових идеала – ослоњени су превасходно на глуму која се показала као кључни елеменат одрживости редитељског концепта.”

Награда за изузетну експресивност на граничном подручју између позоришта и осталих уметности или стваралаштва у најширем смислу додељена је представи „Балерине”. “Иако је у представи ’Балерине’ реч о једној изузетној професији која је такорећи угрожена врста савремене позоришне сцене у Србији, публика нема потешкоће да се идентификује са проблемима изнесеним на неочекивано узбудљив начин – не игром, плесом, телом, костимом, музиком, него вербалним, такозваним вербатим форматом театра. Непосредно, директно, са доста ироније, ауторефлексивности, хумора, извођачки ансамбл представе суверено осваја сцену захтевног граничног жанровског поља”, стоји у образложењу жирија.

И. Б.

 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести