Креативно коришћење дигиталног

На управо одржаном 20. међународном видео фестивалу “Видеомедеја”, у Новом Саду, награду “Сфинга” за најбољи видео рад освојио је Далибор Барић за “Непознате енергије, неидентифицирани осјећаји”.

Награду “Богданка Познановић” за најбољу медијску инсталацију освојили су Драган Матић и Владимир Фрелих за рад “Тајм”. Награду “Лунартис” за најбољи дипломски филм освојио је Клеменс Рот за “The Fantastic Love of Beeboy and Flowergirl”, а у селекцији “Лунартис” додељена је и награда публике за филм Луи Меи Фунг Ливиа “Where’s the Head?”.

Одлуке је донео жири: Чедомир Васић, Фолкер Шрајнер, Миодраг Милошевић. У бразложењу стоји да је филм “Непознате енергије, неидентифицирани осјећаји” ослоњен на тему неодржаног фестивала експерименталног филма “ГЕЕФ”, 1971. године. Далибор Барић у овом филму есеју, развија концепт био-филма, филма чији је једини медиј сам људски ум. Користећи више слојева у слици, “faund futiy”, експерименталне филмске поступке, анимацију и интригантни профилмски текст, Барић остварује чисти филм ума.

За награђену медијску инсталацију, жири “Видеомедеје” каже да је “Тајм” Драгана Матића и Владимира Фрелиха укорењена у ону врсту радова коју је у нашој средини успоставила управо Богданка Познановић, по којој је нарада и добила име. Креативним коришћењем дигиталне технологије аутори приморавају гледаоца да учествује у стварном простору ове споре али смешне промене слике, звука и времена, на екрану и око екрана.

Рад “The Fantastic Love of Beeboy and Flowergirl” (Фантастична љубав дечка-пчеле и девојке-цвета) Клеменса Рота испреда своју шаљиву али и дубоку причу директно и без околишења. Убедљиво комбинује вештачко и природно окружење, мешајући их са анимираним и дигитално обрађеним секвенцама.

И. Б.

 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести