губитака из ранијих година који се крећу око 627,9 милиона динара.
У извештају о пословању предузећа за 2014. годину наводи се да је Град Нови Сад из буyета дао саобраћајном предузећу за куповину горива 240 милиона динара (текуће субвенције) и око 70 милиона динара за куповину аутобуса (капиталне субвенције). Предузеће је од сопствених прихода с око 14,3 милиона динара рекаросирало 11 соло аутобуса, а новцем из буyета купљено је пет соло нископодних аутобуса.
Услугу предузећа лане је користило 86,5 милиона путника, а то је осам одсто мање него у 2013. години и 12 одсто мање од планираног броја. Аутобуси су лане прешли око 15 милиона километара, што је четири одсто мање од планираног обима, а два одсто мање од километара пређених претпрошле године. Возни парк предузећа чини 254 аутобуса: 175 соло, 74 зглобна и пет аутобуса мањег капацитета. У градском превознику ради 1.278 запослених и за њихове бруто зараде лане је издвојено више од 1,356 милијарду динара. Накнада за рад члановима у Надзорном одбору износила је месечно нето 25.000 динара.
Како се наводи појединачно највећу групу путника чине корисници с бесплатним годишњим картама – више од 32.500, следи 25.000 ђака и студенти који имају попуст већи од 60 одсто у односу на пуну цену и 24.000 запослених с радничким маркицама, којима градски превозник такође даје попуст код плаћања. Предузеће у 2014. години није потрошило сва четири и по милиона динара за репрезентацију, већ 3,2 милиона.
У извештају се на више места спомиње и цена карте, напомиње се да лане није мењана, те да их у пословању спутава чињеница што градски превозник није слободан код формирања цене услуга. Упркос томе, предузеће није програмом пословања за ову годину предвидело поскупљење услуга.
Подсећамо на то да је превоз у Новом Саду најјефтинији у држави и у региону. У Загребу цена карте је 1,31 евро, у Осијеку 1,41, Бањалуци и Сарајеву 0,80 евроценти, док у Новом Саду стаје 0,44 цента. Цена поједначне карте од 55 динара у примени је од 1. августа 2013. године, када је карта с 50 динара поскупела на 55.
Портпаролка Градског саобраћајног предузећа „Нови Сад” Снежана Јаковић каже да је приоритет у пословању предузећа да обезбеди квалитетан и безбедан превоз по што приступачнијим ценама.
– Цене аутобуских карата нису тржишне и не доносе се на економским принципима – рекла је портпаролка Јаковић. – Градском превознику је на првом месту да Новосађанима обезбеди квалитетан и безбедан превоз. Улажемо напоре да цене превоза остану на нивоу од пре две године.
З. Делић