Креативним идејама до лепше школе

Изложба идејних решења пејзажног уређења унутрашњости Гимназије „Светозар Марковић” отворена је у Свечаној сали те школе, а том приликом ауторима три најбоља

рада уручене су симболичне новчане награде. Радови су настали поводом конкурса који је расписала Гимназија, у сарадњи с Пољопривредним факултетом у Новом Саду, да би се та школа, која се налази у центру града и окружена је бетоном, улепшала, а ђаци били задовољнији и низали боље оцене. 

– У сталном напору да оплеменимо школу тако да буде подстицајно место за учење и рад, одлучили смо се да кроз сарадњу с Одсеком Пољопривредног факултета за пејзажну архитектуру распишемо конкурс којим бисмо омогућили студентима архитектуре и пејзажне архитектуре да на конкретном примеру вежбају, уче и буду подстакнути на креативност – рекла је директорка Гимназије „Светозар Марковић” Татјана Вукадиновић. – Тема је таква да им је пружила широко поље могућности да примене оно што знају и што су учили током студија. Чини ми се да је то био заиста плодоносан стваралачки процес за студенте – да примењују нешто што већ знају кроз теорију.

По њеним речима, конкурс је расписан летос и пристигло је више од десет радова, чији аутори нису само с Новосадског универзитета него и шире. Студенти Архитектонског факултета у Београду Миленко Обрадовић и Немања Брзаковић аутори су победничког идејног решења, по мишљењу жирија који су чинили професори Пољопривредног факултета и Гимназије, као и сарадници школе, а одликује се једноставношћу, функционалношћу и примењивошћу. Друго место заузео је тим студенткиња Новосадског универзитета, који чине Милица Пантош, Раденка Коларов и Јелена Дудаш, док је треће место заузела некадашња ученица „Светине” гимназије, а садашња студенткиња архитектуре у Милану Сара Степанов.

– Другарева девојка је завршила ту школу па нам је дала неке „инсајдерске” информације о томе шта би она желела и како ђаци уопште мисле да би то требало да изгледа – каже члан победничког дуа Миленко Обрадовић. – Тако смо из прве руке добили концепт који смо касније развијали. Цео наш

пројекат базира се на једноставности – правци су поједностављени, зоне су квадратне, без компликација, прилагођава се ученицима, али и другим корисницима.

Сара Степанов, која је освојила треће место на конкурсу, каже да је рад завршила за месец дана, при чему јој је веома помогло то што је знала како школа „дише”. Све је почело тако што јој је професор на факултету предожио да за дипломски нађе неки конкурс у својој земљи.

– Другарица, која иначе студира пејзажну архитектуру, видела је да је у току конкурс за „Светину” гимназију – сећа се Сара Степанов. – Идеја ми се свидела јер се пројекат односи на мој град и моју школу, а било ми је драгоцено и за дипломски.

Д. Ристић

 

Комбинација двају решења

Како је образложено на отварању изложбе, жири је за реализацију препоручио комбиновање елемената првопласираног и другопласираног идејног решења. Ипак, пут до примене тих „зелених” идеја је, каже директорка Гимназије Татјана Вукадиновић, врло сложен, те се нада да ће школа, у сарадњи с неком од градских управа, можда у будућности и остварити неки од победничких пројеката.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести