Со и течни раствор против снега и поледице

Пошто се ближи најхладније годишње доба, а с њим се очекују и први озбиљинији снежни покривачи и температуре испод нуле, јасно је да ће највише посла имати дежурне екипе

Зимске службе ЈКП „Пут”. По речима руководиоца поменуте службе Гојка Етинског, недавно је, за Аранђеловдан, забелело на неколико сати у граду, док је на Фрушкој гори снег вејао четири дана. – Наше екипе су тамо биле максимално ангажоване, али интервенције Зимске службе видљиве су за ширу јавност махом у граду. Но, спремно дочекујемо зимске изазове – каже Етински.

Поплану и програму Зимске службе,на снази је пви степен приправности, где су свакодневно у погону четири возила с течним раствором (мешавина воде и сувог магнезијума),чија ефикасност доноси резултате када температуре не силазе 15 степени испод нуле.

– Ако су температуре ниже, онда је ефикасније само чистити снег – уверава Етински. – Што се тиче морске соли, којом ћемо посипати путеве када се за то буде указала потреба, обезбедили смо 1.800 тона. За потребе тог посла имамо 21 екипу. Осим у складишту у седишту предузећа на Руменачком путу, имамо залихе соли и у хангарима у Руменки, а снабдећемо на време и установе од јавног значаја.

Руководилац Зимске службе у „Путу” каже да је снег у равници другачији од оног планинског и да, под ударима ветра, зачас на саобраћајницама створи сметове, а свима нам је још у сећању застој на путевима пре три године.

– На Фрушкој гори често буде слабија проходност па ћемо настојати да на време обезбедимо алтернативне правце, као што су Партизански пут, пут који води од Венца ка хотелу „Норцев” и деоницу пута која повезује Раковац и Врдник – каже Етински.

По његовим речима, увек је најкритичније на мостовима јер, и када нема падавина, температуре око нуле могу изазвати проблеме. Возачи не воде довољно рачуна, не прилагоде брзину условима, па услед наглог кочења угрожавају и себе и друге учеснике у саобраћају. Етински зато апелује на све возаче да и сами, поштовањем прописа, допринесу безбедности у периоду који долази.

С. Савић

 

Опасно блато

Гојко Етински скреће возачима пажњу на блато које на путевима надомак града за собом остављају несавесни руковаоци пољопривредних машина.

– По завршетку радова на њивама, нека возила за собом остављају знатне наносе блата. И када наше екипе уклоне те наносе, танак слој остаје на путу, што је довољно да при неприлагођеним брзинама изазове незгоду – каже он.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести