Зимске службе ЈКП „Пут”. По речима руководиоца поменуте службе Гојка Етинског, недавно је, за Аранђеловдан, забелело на неколико сати у граду, док је на Фрушкој гори снег вејао четири дана. – Наше екипе су тамо биле максимално ангажоване, али интервенције Зимске службе видљиве су за ширу јавност махом у граду. Но, спремно дочекујемо зимске изазове – каже Етински.
Поплану и програму Зимске службе,на снази је пви степен приправности, где су свакодневно у погону четири возила с течним раствором (мешавина воде и сувог магнезијума),чија ефикасност доноси резултате када температуре не силазе 15 степени испод нуле.
– Ако су температуре ниже, онда је ефикасније само чистити снег – уверава Етински. – Што се тиче морске соли, којом ћемо посипати путеве када се за то буде указала потреба, обезбедили смо 1.800 тона. За потребе тог посла имамо 21 екипу. Осим у складишту у седишту предузећа на Руменачком путу, имамо залихе соли и у хангарима у Руменки, а снабдећемо на време и установе од јавног значаја.
Руководилац Зимске службе у „Путу” каже да је снег у равници другачији од оног планинског и да, под ударима ветра, зачас на саобраћајницама створи сметове, а свима нам је још у сећању застој на путевима пре три године.
– На Фрушкој гори често буде слабија проходност па ћемо настојати да на време обезбедимо алтернативне правце, као што су Партизански пут, пут који води од Венца ка хотелу „Норцев” и деоницу пута која повезује Раковац и Врдник – каже Етински.
По његовим речима, увек је најкритичније на мостовима јер, и када нема падавина, температуре око нуле могу изазвати проблеме. Возачи не воде довољно рачуна, не прилагоде брзину условима, па услед наглог кочења угрожавају и себе и друге учеснике у саобраћају. Етински зато апелује на све возаче да и сами, поштовањем прописа, допринесу безбедности у периоду који долази.
С. Савић
Опасно блато
Гојко Етински скреће возачима пажњу на блато које на путевима надомак града за собом остављају несавесни руковаоци пољопривредних машина.
– По завршетку радова на њивама, нека возила за собом остављају знатне наносе блата. И када наше екипе уклоне те наносе, танак слој остаје на путу, што је довољно да при неприлагођеним брзинама изазове незгоду – каже он.