Сопствене таленте открили кроз стваралаштво

„Недеља креативности” у организацији ученика и професора Гимназије „Светозар Марковић” завршена је у тој школи. Изложбе, промоције књига, занимљива предавања и низ

других догађаја реализовани су у оквиру те манифестације од почетка недеље, а на њима су ђаци „Светине гимназије” и њихови ментори показали резултате креативних активности којима се баве током целе године.

– Прошле године смо први пут организовали „Дане креативности”, док је ове године то прерасло у Недељу креативности – објашњава директорка Гимназије Татјана Вукадиновић. – Ту манифестацију смо увели с намером да се образовно-васпитни рад у школи осавремени и употпуни пружањем подстицаја ученицима да се креативно испољавају и да, учећи, буду креативни. Тако они могу да осете задовољство самоостварења кроз различите облике стваралаштва.

Како она каже, ради се о једном од најважнијих задатака модерне школе. Искуство од прошле године је изузетно позитивно јер су ученици имали прилику да замене професоре на неким предметима, одржана је ликовна колонија и реализована је широка палета могућности за ученике, који су сами бирали како ће се изражавати. Ове године, већ на самом улазу у школу, постављена је изложба ученичких радова који су истраживали историју манастира и разних образовних и културних установа у нашем окружењу, прављене су честитке, сапуни, украси за јелку, представљена је књига Лазара Трифуновића „Ја или ја, ко сам ја?”, а ту су и драмске секције. Ученици су имали могућност да бирају у којој активности ће се опробати, у сарадњи са својим наставницима. Смисао је био у томе да се ученици баве собом и да откривају сопствене могућности.

– Следећој седници Ђачког парламента могу присуствовати сви заинтересовани, на дебати „Креативно решавање проблема с којима се ученици најчешће сусрећу”, где ћемо покушати да нађемо најбоље и најкреативније решење за ту тематику – каже председник Ђачког парламента Михајло Јоветић, објашњавајући да су креативност и одговорност најбитније у раду тог парламента, где свако може предложити своју идеју, која потом може бити одобрена и реализована.

Како је објаснила ученица те школе и млада фотографкиња Ивана Пејак, та школа је, осим по „Недељи креативности”, позната по таквим активностима, што се пре свега види по великом броју секција, али и на настави. Тако је, на пример, изложба макета манастира реализована на часу историје.

– Креативност ми много значи, нарочито јер након Гимназије желим да упишем Академију уметности, а то ми помаже да се усмерим и пронађем свој пут – каже она.

Како је рекао ученик Петар Башић, у оквиру те манифестације, ђаци и професори су покушали да окружење за рад учине што креативнијим, што подразумева, на пример, кречење и уређивање учионица, или украшавање кабинета енглеског сликом Шерлока Холмса. С друге стане, на „креативној хемији” Теодора Ђокић и Алекса Ивковић, између осталих, правили су сапуне, а Ђокићева је ангажована и у школским новинама „Гимназијалац”.

– И током године се много тога креативног ради, а то је био начин да скренемо пажњу на нешто лепо и позитивно што се дешава у нашој школи, да покажемо шта све овде радимо и наш узајамни одос са ђацима – објашњава професорка историје Александра Поповић. – Некада наставници дају подстрек ђацима, а некада ми имамо импулс од ђака, па онда развијамо неку заједничку причу. Заиста је много области у којима наши ђаци могу да се покажу.

Креативност, што се професора тиче, по речима Александре Поповић, пре свега значи заинтересовати ђаке да се баве неким истраживачким радом и да се одмакну од технологије на коју су навикли. На тај начин, како каже, деца могу видети шта све постоји у њима и извући то на површину.

Д. Ристић

 

Сарадња са словеначким вршњацима

Као својеврсну најаву „Недељи креативности”, ученици Гимназије „Светозар Марковић” посетили су Крањску гимназију, у Словенији, где су договорили сарадњу између две школе.

– На дан наше школе њихова делегација ће нам доћи у посету, управо због Дана креативности, а и ми ћемо им узвратити – каже ученик четвртог разреда Горан Марјановић. – Када направимо нека истраживања, с њима ћемо упоредити резултате и направити паралелу, а реализоваћемо и размене ученика. Све оно ново што они уведу у свој систем, покушаће да пренесу нама да бисмо ми то применили код нас, и обрнуто.

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести