Шта након измене назива улице: Прво у Катастар, па на шалтер МУП-а

Одборници Скупштине града, након добијања сагласности надлежног покрајинског секретаријата за локалну самоуправу, донели су одлуку да шест улица у граду, Ветернику, Футогу и Руменки, добије нова имена.

 Недуго после тога, 20. новембра, на дневном реду скупштинске Комисија за називе делова насељених места и јавних служби нашло се још седам иницијатива за давање или промену назива, од којих је једна, она о промени назива спортског центра „Слана бара”, одбачена због некомпетенције саме комисије да мења називе објеката те врсте.

Мада се већином ради о иницијативама које су поднели сами грађани из месних заједница у којима се те улице и налазе, након донете одлуке, пред житељима тих улица се нашао проблем одговарајуће промене података у личним документима. Тим поводом се „Дневник” званично обратио Полицијској управи у Новом Саду, која је појаснила обавезе грађана који станују у улицама којима су додељени нови називи.

„Грађани који живе у улицама чији су називи измењени одлуком Скупштине града дужни су да промене податке у личним документима, а процедура зависи од тога да ли је улица у којој станују претходно имала назив или не”, каже се у том појашњењу полиције, уз опаску да су најновијом одлуком одборника обухваћена оба случаја промене назива улица.

Уколико се ради о становницима улица које су већ имале назив, а одлуком представника народне воље га промениле, грађани треба да попуне образац за промену адресе становања и да приложе доказ о промени назива улице, односно потврду из Службе за катастар непокретности, упозоравају у новосадској полицији.

У овом случају, уколико поседују личну карту са чипом, не плаћају никакву накнаду за спровођење промене података, а ако имају документ без чипа, морају платити накнаду за израду новог јер се промена назива не може унети у постојећи, кажу у новосадској Полицијској управи.

Уколико улица претходно уопште није имала назив, осим обрасца за пријаву пребивалишта и потврде из Катастра, грађани морају доставити доказ о правном коришћењу стамбене јединице на адреси на којој се пријављују, а уколико нису сами власници, томе морају придодати и личну карту власника непокретности или његову писану сагласност. Осим тога, тај случај подразумева и уплату накнаде, прописане Законом о републичкој административној такси.

Грађани који имају стару личну карту без чипа, мораће је заменити за модернизовану, чиповану, па ће самим тим имати и додатне трошкове, пошто ће морати да плате накнаду за израду новог личног документа, кажу у Полицијској управи Нови Сад.

М. Мћ.

 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести