Због рекламних ознака прелазе у црну зону

Комунална инспекција је за непуна три месеца ове године покренула 319 поступака због истицања рекламних ознака без одобрења ЗИГ-а, као и један управни поступак због неистицања радног времена

 на угоститељском објекту. На лицу места инспекција је написала 47 прекршајних казни. За правна лица казна износи 50.000 динара, за предузетнике 30.000, за одговорна лица у правном смислу 10.000, а за физичка лица 8.000 динара.

Ти подаци потврђују запажања предузетника да је Комунална инспекција у протеклој години ревносна у контроли заузећа јавне површине на локалима и уређајима, односно да педантно надгледа колико се поштује одлука о уређењу Новог Сада. Посебно јер су предузетници обавезни да сваке године изнова подносе захтев за истицање рекламних ознака.

У Градској управи за инспекцијске послове кажу да Комунална инспекција делује превентивно уколико су предузетници поднели захтев за одобрење постављања рекламне ознаке на пословном објекту. Прекршајни налог, истичу, пишу једино ако предузетник не добије одобрење.
Марко Тривуновић из Удружења фризера наглашава да су учестале инспекцијске контроле разлог више зашто предузетници све чешће иду у црну зону, ођављују локале и раде нелегално.

– Комунална такса износи 618 динара, што се плаћа приликом подношења захтева за истицање рекламе на локалу – каже Тривуновић и наводи да предузетници већ две године не плаћају таксу за истицање назива фирме. – Та такса и није толико скупа у односу на пројекат рекламне ознаке, који предузетници плаћају пројектном бироу па, у зависности од величине рекламе, пројекат стаје од 5.000 динара до 30.000. Али, ту није крај. Такса се плаћа и ЗИГ-у када се добије одобрење, а то предузетника кошта најмање око 5.200 динара.

Инспектори, наглашава тај предузетник, гледају колика је површина рекламе на излогу, траже пројекат и фотографију и на основу тога цене да ли реклама заузима простор који је у пројекту. Каже да се под рекламом не подразумева радно време, већ истицање ценовника, врста производа, начин плаћања, картице које се могу користи при плаћању... Уједно пита колико дана фризер треба да ради само за истицање рекламе на излогу.
– Мушко шишање у нашем граду у просеку кошта 150 динара, а фенирање две стотине. У ЕУ мушко шишање стаје од 30 до 50 евра, женско фенирање од 50 евра плус 20 евра за сваку услугу приде – наглашава МаркоТривуновић.

З. Делић
 

Таксу не плаћају сви

ЗИГ је лане издао 2.276 решења за постављање рекламних ознака. Комуналну таксу за рекламну ознаку не плаћају предузетници и мала правна лица чији је годишњи приход мањи од 50.000 динара. Трошкови за добијање сагласности коштају од 4.320 динара за рекламу до један квадратни метар па до 10.800 динара за рекламу површине од четири до десет квадратних метара, што се плаћа ЗИГ-у.

 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести