„Севертранс“ да опстане

СОМБОР: Очигледно подржавајући захтеве запослених, у покушају спасавања једног од највећих српских аутопревозника, сомборског „Севертранса“ а.д. укључили су се и овдашњи политичари,

представници владајућих странака. За проблем предузећа у коме у овом моменту држава држи пакет од 53 одсто акција, ресорно Министарство привреде и финансија, под чијим ће директним надзором, од Нове године, бити и процес приватизације, покушао је својим посланичким питањем у Народној скупштини да заинтересује Жика Гојковић, иначе потпредседник СПО.

Гојковић је објаснио како је Привредни суд у Сомбору одбио да прихвати унапред припремљен план реорганизације према којем је договорен отпис дела камате на дуговања према највећим повериоцима. Овај предлог је подржало 80 одсто поверилаца, међу којима су НИС, „Нафтагас”, „НЛБ лизинг”, „Порше лизинг” и други. Другим речима, повериоци су се сложили да прихвате наплату свега 60 одсто потраживања, док би затезну камату и 40 одсто потраживања отписали, али суд то није прихватио.

- С дуговањима Севертранса од 740 милиона динара, 250 милиона би држава по Закону о конверзији дуга претворила у акције, односно, у власништво капитала, те повећала удео са 53 досадашњих на 80 одсто - појаснио је Гојковић и додао да се то требало догодити на првом састанку Владе.
Представници „Севертранса” преговарају у Министарству финансија И износе став да поступајући судија Привредног суда у Сомбору, очигледно не разуме проблеме у којима се налазе Сомборци и предузеће „Севертранс” па зато одбија овај предлог, и не узима у разматрање захтев за продужење рока од 30 дана у циљу обезбеђивања закључка Владе о конверзији дуга у капитал.

- Сам предлог о конверзији дуга и целокупан предлог изнет од стране радника, био је предмет ревизије за који је дато позитивно мишљење у Влади Србије. Такође је индикативна чињеница да се у другим општинама претходни стечајни поступак отвара у року од три дана, како би се предузећу омогућио несметан рад, као и евентуалне исправке, а то у Сомбору није случај - упозорио је ресорно министарство посланик Гојковић.

- Неприхватање овог предлога значи да ће сви запослени у „Севертрансу” бити проглашени технолошким вишком, што ће оптеретити буyет Србије, јер су у њему предвиђена средства за отпремнине. Новац за отпремнине би требало да буде уплаћен до 25. децембра, после чега би био проглашен стечај.У том предузећу просек је 40 година, и ти људи се прибојавају да ће неко од њих направити социјалне случајеве, истакао је Гојковић, позивајући Министарство привреде и финансија да заштити више од 160 запослених у овом предузећу.

Само два дана касније огласио се и први човек сомборске локалне власти, градоначелник Саша Тодоровић упозоравајући да будућност предузећа „Севертранс“ а.д. не брине само запослене у њему, већ и локалну самоуправу, али и изражавајући оптимизам у погледу даљег функционисања сомборског аутобуског превозника.

- Актуелна дешавања у „Севертрансу“ брину како Градску управу, тако и запослене у овом предузећу, али и државу. Не ћутимо, отворили смо ово питање и у дневној смо комуникацији са Министарством привреде, односно државним секретаром који је задужен за неколико предузећа у реструктурирању. Дешавања око „Севертранса“ имају двојак аспект. Први је позитиван, а то је да је менаyмент у складу са Унапред припремљеним планом реорганизације (УППР ) успео да постигне договор са повериоцима и смањи дуговања.

Договорено је да повериоци опросте 40 одсто дуговања „Севертрансу“, а да 60 одсто дуговања наплате. Овакав договор потврђује да повериоци у „Севертрансу“ виде потенцијал и схватају колико је значајан за локалну самоуправу и читаву државу. Са друге стране, Привредни суд у Сомбору је вратио на дораду 13 тачака УППР-а, што не иде у прилог свим овим напорима – објаснио је градоначелник Сомбора Саша Тодоровић и навео да нема обичај да критикује судство, али је интересантно да „судију интересује зашто су се повериоци одрекли својих потраживања, што превазилази његова овлашћења.“

Градоначелник Тодоровић још наводи да је менаyмент „Севертранса“ тражио одлагање стечајног поступка, а Министарство привреде је направило предлог према Влади Републике Србије.
- Ресорно Министарство је уважило наше аргументе да је то предузеће које има потенцијал, а у каквом облику ће се појавити после овог процеса, су теме за преговоре са Владом. Државни капитал је 53 одсто, а уколико се и дуг претвори у државни капитал, он ће износити 80 одсто укупног капитала „Севертранса“. Желимо да државу заинтересујемо да „Севертранс“ задржи као јавно предузеће, јер има потенцијал, а посебно су значајне линије  према иностранству.

М. Миљеновић
 

Настао би колапс

- За нас је „Севертранс“ значајан, како због запослених у предузећу, тако и због тога што суфинансирамо путовање ђака путника и настао би колапс када би изостао превоз ученика у школу. Колапс би настао и код привредних субјеката чији радници користе услуге „Севертранса“ код доласка на посао - казао је градоначелник Сомбора Саша Тодоровић.
 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести