Од старог асфалта нови пут

БЕЧЕЈ: Успешна сарадња општине Бечеј са ЈП „Путеви Србије“, потпомогнута Министарством саобраћаја, из дана у дан добија потврду. После већ поодмаклих радова на изградњи кружног тока

на улазу у Бечеј из праваца од Новог Бечеја и од Новог Сада, радне машине шабачке фирме „Југокоп Подриње” почеле су ових дана реконструкцију Сојарског пута у Индустријској зони. Обе капителне инвестиције у области путне инфраструктуре биће готове почетком новембра, чиме ће безбедност саобраћаја бити знатно побољшана.

- Сојарски пут је жила куцавица за теретни саобраћај у нашем граду. Како је урађеном техничком регулацијом 2013. године тај пут прешао у републичку надлежност, захваљујемо се на разумевању ресорном министарству и ЈП „Путеви Србије“ на нашу молбу у кратком року кренули у посао који ће елиминисати вишедеценијски саобраћајни проблем – рекао је председник општине Бечеј мр Вук Радојевић приликом обиласка радова.

На градилишту тло подрхтава под тешким радним машинама. Према првобитној пројектној документацији, радови на реконструкцији Сојарског пута у дужини 2,2 километра износили су око 120 милиона динара, али применом нове технологије тај износ је смањен на 52 милиона динара заједно с ПДВ.
Поступак хладне рециклаже појаснио је, у име надзорног органа, Владимир Марковић:

- Уместо да се постојећи коловозни тампон скида и баца, ради се новом технологијом, која доноси брже извођење радова, омогућава несметан саобраћај у режиму за који је сагласност дало Министарство саобраћаја и знатно смањује трошкове. Лабораторијском анализом утврђено је да је на горњих 25 сантиметара постојеће коловозне конструкције асфалтни слој био дебљине између 16 и 17 сантиметара, а остало је камен.

Моћном радном машином „вирген”се захвата слој од 25 сантиметара и меље, испред се додаје 5,4 одсто цемента и 8 процената влаге, а иза те машине иде сет ваљака и гредер који нивелише постојећи терен. Пошто се добије стабилизација подлоге, наносе се два слоја асфалта, битно носећи слој и хабајући слој од асфалта и бетона,

Да би се саобраћај према гиганту као што је Фабрика за прераду соје „Сојапротеин” и осталим производним погонима несметано одвијао, реконструкција се ради фазно. Прва деоница је од раскрснице код „Бечејке”, која ће се због проблематичности и безбедности саобраћаја проширити, до железничке пруге, а онда се ради од пруге до раскрснице са србобранским путем, уз напомену да ће се и на тој ризичној раскрсници побољшати прикључење на сам пут.

В. Јанков

 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести