Жабаљ све привлачнија туристичка дестинација

Да неко Новосађанима или Београђанима каже како сасвим лепо ово врело лето могу да проведу и у Жабљу, вероватно би одговор био: „Да, ако си клинац и имаш тамо бабу и деду”. Али оно што ова општина може

да понуди и онима који немају „рођаке на селу”, никако није за потцењивање, напротив. Уосталом, нема пуно вароши у овој нашој војвођанској равници које могу да се подиче са чак три парка природе: Јегричком, Старом Тисом и Ритовима Потисја.

А ту је и река Тиса, која кроз жабаљски атар вијуга пуних 31 километар, али ко преферира купање и уопште спортове на води, може да бира између две уређене плаже, у Чуругу на Старој Тиси и у самом Жабљу, на Јегричкој. О савршеним местима за пецање, пак, нема смисла ни трошити речи, а своје место под сунцем лако проналазе и они који рађе иду у лов, поготово на крупну дивљач - дивља свиње, срне...

– Уз саму обалу Тисе налази се јединствени голф терен, који ће до краја године добити још 9 рупа, тако да ће бити једини у Србији терен са 18 рупа, на коме се могу одржавати међународна голф такмичења. На последњем турниру се, рецимо, такмичило више од тридесет голфера, не само из Србије него и из БиХ и Словеније па је турнир „Жабаљ опен” имао и међународни карактер – каже нам Марија Чупић, директорка Туристичке организације општине Жабаљ.

Такозвани манифестациони туризам такође није гурнут у запећак, па већ колико 8. августа госте очекује Ђурђево отвореног срца уз концерт Партибрејкерса, док ће 14. августа увече у Госпођинцима наступити Црвена јабука, што ће бити увод у тамошњу сеоску славу, једну од највећих у Војводини. Ове манифестације су прилика и за промоцију локалне гастрономије. Уосталом, на територији општине налази се неколико надалеко познатих угоститељских објеката, који својом понудом привлаче бројне посетиоце.

Тако чарда Дебели лад уз обалу Тисе има веома широк мени, али је првенствено позната по понуди јела са роштиља и рибе, Етно рестоан Летић чувен је по јелима од пилетине, чарда Тиха Тиса на самој обали Старе Тисе позната по рибљим специјалитетима, док новоотворен ресторан Наша ловачка прича између осталог нуди и јела од дивљачи. 

– Овом списку можемо свакако додати и мање угоститељске објекте који су увелико препознатљиви по јелима за која су се специјализовали - коленице, свињско и јагњеће печење са ражња, пицерије... Богатој понуди угоститељских објеката морамо додати и бројне произвођаче сира, хлеба и пецива; колача, као и традиционалну производњу свилених бомбона, а незаобилазни део у причи о гастрономској понуди је пиће, пре свега локалних произвођача, од широке лепезе домаћих ракија, преко одличних вина, до првог српског вискија, који се прави у Ђурђеву – наводи Марија Чупић.

По речима наше саговорнице, развој туризма у општини је усклађен са Стратегијом развоја туризма Србије, јер унапређује промоцију туристичких садржаја и производа намењених руралном туризму. Како наводи, у фокусу је унапређење туристичке понуде кроз издвојење парцијалних туристичких производа, попут активног одмора (лов, риболов), гастрономије... Истовремено, важан акценат је стављен и на грађење препознатљивости саме дестинације на туристичком тржишту кроз појачане промотивне активности, а ради се и на успостављању што чвршће сарадње између свих који су заинтересовани за развој туризма у овој средини – од угоститеља до мале привреде.

– Близина великих центара градова, заштићена природа и понуда активног одмора, уз богату гастрономску понуду, кључни су фактор за долазак туриста у ову нашу средину  – речи су директорке Туристичке организације општине Жабаљ. – А ако овоме додамо још и културно наслеђе и бројне манифестације током године, онда можемо рећи да наша општина с обзиром на трендове у туризму, има перспективу, поготово када су у питању краћи одмори, односно викенд путовања.

Е. Н. Л.
 

Букирај салаш преко интернета

Општина Жабаљ се, иначе, заједно са још осам војвођанских локалних самоуправа укључила у пројекат формирања Дестинацијске менаyмент компаније Дунав, који је иницирала Регионална развојна агенција Бачка. Идеја је, наиме, да се обједини туристичка понуда ових средина и тако озбиљније позиционира на глобалном туристичком тржишту. Циљ је да се, на бази најбољих модела који постоје у окружењу, уз наслањање и на светску праксу и искуства, успостави систем који ће активирати, оснажити и промовисати све потенцијале овдашњих салаша, сеоских газдинстава, малих породичних винарија... И који ће, наравно, у догледно време бити профитабилан, а на чијем ће врху бити интернет апликација устројена по сличном моделу као booking.com.

 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести