Са „Дневниковим“ репортером дуж „заборављене“ пруге Петроварадин – Беочин

Назад на вест
Коментари
Bojan
17.02.2019 • 20:33
Prelep tekst. Pohvale za autora i entuzijastu.a
Aleksandar
17.02.2019 • 22:00
Ista priča kao i kod mene u Kostolcu. Pruga Sopot Požarevački Kostolac je potpuno prestala sa radom 2008.godine. Prošle godine je Ministarstvo Saobraćaja i Infrastruktura Železnice donelo odluku da se potpuno ugasi pruga podizanjem skretnice na Sopotu Požarevačkom, koji je bio rasputnica i stajaliste, i odvajao prugu za Majdanpek i Kostolac. Tužna priča za Naše pruge i stanice u Srbiji.
Sremac
18.02.2019 • 03:17
Evo ideje za bez idejne nadlezne. Povezite Petrovaradin i Beocin tramvajem .
O da li
18.02.2019 • 06:54
Nije BFC izgubio lidersku poziciju na tržištu, cena rekonstrukcije od 17 MEUR je bila nerealna i to je to. Parlog
Lala Banatski
18.02.2019 • 07:59
Ne treba mnogo novca za ciscenje i da se pruga ucini prohodnom. Za pesacenje.
Samo malo inicijative mesnih zajednica iz okoline. Razne organizacije; zelenih, C13, penzioneri, lovci, izvidjaci, planinari, biciklisti, pecarosi, fudbaleri i ostali sportisti, bar po neki vikend, posvetiti ciscenju pruge iz snova kako se vidi iz ovog clanka. Prugom se moze hodati, pa i trcati ako je bez makije i djubreta..A prelepe stare stanice, spasti od propadanja izdavanjem ugostiteljima. Ja sa Novog Beograda cu doci da pomognem samo se organizujte i oglasite.
Luk
18.02.2019 • 09:46
Ne znam tačno koje je to godine bilo, možda 2012 - preko drugarice sam predložio konvertovanje ove pruge u biciklističku stazu lokalnom biciklističkom udruženju, pošto sam prethodno čitao da se slične stvari rade u Italiji. Ne znam da li je odatle krenula inicijativa ili ne, nije mnogo ni bitno. Bez teretnog saobraćaja ta pruga ne može da bude funkcionalna, jer nema dovoljno ljudi koji bi je koristili. Ipak, pošto voz volim koliko i bicikl, najviše bi voleo kada bi jednog dana tu opet počeo da ide voz.
NS1987
18.02.2019 • 11:32
Bila je to lepa pruga...gledati vozove kako prolaze,s vremena na vreme,bio je dozivljaj....jos uvek se secam poslednjeg voza koji se jedva provukao na potezu presecanja fruskogorske ulice...vracao se nekoliko puta nazad da uhvati zalet jel nije mogao da izvuce tu krivinu posle fruskogorskog puta....sram i stid bilo sve one koji su doprineli da se pruga ugasi...
Sremac 1
18.02.2019 • 13:07
Nije baš lepo što se pruga ukida, racionalno ne racionalno , preskupo , razne studije izvodljivosti ili ekonomičnosti. Bilo je računa da moj deda šalje vino u Peštu vozom, na "čivutskim buradima" uredno svake godine, doduše to je bila monarhija ,...kada je puno pruga i gradjeno, kako bi se olakšalo narodu da može da putuje...Sad samo izvozimo nazad u tu Monarhiju staro gvoždje i ne ostaje ništa. Opet šta sam ja tu novo rekao ništa, ...čini se da je lakše rasprodati nego obnoviti i zadržati....uzdravlje,...
NSMarko
18.02.2019 • 14:19
Prugu obavezno sacuvati, obnoviti, osposbiti male tramvaje izmedju kamenice i pezosa
Nepoznati zelezničar
19.02.2019 • 01:00
Problem železnice je vrlo jednostavan.Veliki broj rukovodećih kadrova su stranački kadrovi,postavljani od 2000.god do danas.Stručnost nemože da se dovodi u pitanje iz jednostavnog razloga "nema je".Cela železnica je bila a i sad je zasnovana na trudu i marljivosti običnih radnika koji se snalaze kako znaju i umeju,sa nedostatkom rezervnih delova,mehanizacije i ljudi.Više ima običnih ljudi,putnika koji imaju puno ideja koja su korisna za železnicu ali to neće nikad proći dok su na čelu želeleznice ljudi koji nemaju nikakve vizije i ideje,nego su isprani stranački mozgovi.Kojima se upali lampica 15.tog u mesecu kad im dođe sms poruka da je stigla uplata ličnog dohodka na žiro račun. Nadam se da vas nisam smorio komentarom.
Novosadjanin i…
19.02.2019 • 10:39
Predivan tekst.
Posle zivota u ns, odlucio sam da se sa porodicom preselim u kamenicu. Verovatno najbolja odluka zivota 🙂. Preedivno je. Bas sam za praznike krenuo do popovice u setnju, kada sam stigao uzbrdo, video prugu, te rekoh, da krenem malo i istrazim. Hahahah, prosao sam kao novinar. Daj boze da se napravi biciklisticko pesacka staza, bice mi na cca 200m od kuce.
Novosadjanin i…
19.02.2019 • 10:41
Jako lep tekst. Ja sam se sa porodicom, bas zbog prelepe prirode, preselio sa porodicom u kamenicu. Daj boze da se napravi staza, bice mi na 200m od kuce🙂
novosadista
19.02.2019 • 10:52
Svaka čast, dobre slike Niko!
Milan Putnik i…
27.07.2019 • 10:54
Potresna i tužna priča! Ako se pruga potpuno ukloni,i pretvori u stazu za pešake i bicikliste,onda smo stvarno IDIOTI I KRETENI u ISTOJ TAKVOJ državi!
Patar
31.07.2019 • 13:03
Zalosno je stvarno sto hoce da ukinu prugu. Prvo ta prica o zelenoj stazi nema veze, pola pruge vodi uz prometan put i ta staza bi isla uz sasvim nebezbedne predele gde idu teski kamioni iz cementare i jako puno automobila a o izduvnim gasovima i "zelenoj stazi" da ne pricam. Stazu treba da prave na fruskoj g al kroz sumu. A ovde treba da osposobe prugu i smanje konacno teretnjacima, koji unistavaju put i svakako smanjuju bezbednost. Al ja mislim da bas tim autoprevoznicima nije u cilju da se voz osposobi i da zato uticu na vlast da se ovaj projekat realizuje a plus i tu se mogu uzeti jos para na izvodjenju radova...
milan
23.08.2019 • 12:15
Daj boze da ta ideja o zelenoj stazi zazivi,biciklisti prolaze u grupama citav dan,to bi znacilo za citav kraj
Милан Путник и…
17.09.2020 • 13:45
Да ли је могуће? Сматрам изузетно небулозном идеју да се некадашња пруга за Беочин претвори у променадно шеталиште и стазу за бициклисте!
Неко мора бити КРЕТЕН !!! Да ли наши преци који су градили ову пругу,или садашња власт!!!
Наши преци су саградили ову пругу првенствено за потребе беочинске цементаре,а некад се одвијао и путнички саобраћај.
Беочинска цементара је подигнута на БОГОМ ДАНОМ месту: у непосредној близини је налазиште лапорца,који је главна сировина за производњу цемента-увек дефицитарне робе! Близу је Дунав,па је за потребе речног транспорта и извоза прокопан Беочински канал који залази у круг фабрике!
Пруга за Беочин води кроз Сремску Каменицу,а између Ср.Каменице и Лединаца,налази се и погон за сепарацију ломљеног камена.Наравно,постоји и постројење за утовар ломљеног камена у вагоне. Сећам се да се камен превозио висећим вагонетима из Раковачког каменолома до сепарације.Данас нема више ни трагова од тих висећих вагонета,нема чак ни носећих стубова.
Све ово пишем ради подсећања,и све указује да пруга не може бити нерентабилна.
Не знам да ли се Беочински канал користи за потребе цементаре,за утовар истовар бродова,и извоз цемента,али пруга је толико зарасла у коров,жбуње,и шибље,да не може да се види.Негде су буквално између шина израсла стабла пречника и преко 15 цм. СТРАШНО !!!
Испадне да су наши преци били луди кад су саградили пругу,прокопали канал,саградили жичару ...
Зар је Србија толико богата и моћна држава да сав транспорт обавља друмски? Камионима? А да не пишем узпут и о екологији и општем загађивању околине.
Лично сматрам да је ЈЕДИНО ПАМЕТНО решење да се пруга обнови за теретни,а касније и путнички саобраћај,да се поново изгради и жичара за транспорт ломљеног камена.
Иначе,ако се уклоне сви трагови пруге,и сагради шеталиште,онда ... Преци,опростите нам,и опрости нам Боже,не знамо шта чинимо.
Толико од мене. Надам се да није касно да се освестимо.
Милан Путник и…
17.09.2020 • 13:48
Да ли је могуће? Сматрам изузетно небулозном идеју да се некадашња пруга за Беочин претвори у променадно шеталиште и стазу за бициклисте!
Неко мора бити КРЕТЕН !!! Да ли наши преци који су градили ову пругу,или садашња власт!!!
Наши преци су саградили ову пругу првенствено за потребе беочинске цементаре,а некад се одвијао и путнички саобраћај.
Беочинска цементара је подигнута на БОГОМ ДАНОМ месту: у непосредној близини је налазиште лапорца,који је главна сировина за производњу цемента-увек дефицитарне робе! Близу је Дунав,па је за потребе речног транспорта и извоза прокопан Беочински канал који залази у круг фабрике!
Пруга за Беочин води кроз Сремску Каменицу,а између Ср.Каменице и Лединаца,налази се и погон за сепарацију ломљеног камена.Наравно,постоји и постројење за утовар ломљеног камена у вагоне. Сећам се да се камен превозио висећим вагонетима из Раковачког каменолома до сепарације.Данас нема више ни трагова од тих висећих вагонета,нема чак ни носећих стубова.
Све ово пишем ради подсећања,и све указује да пруга не може бити нерентабилна.
Не знам да ли се Беочински канал користи за потребе цементаре,за утовар истовар бродова,и извоз цемента,али пруга је толико зарасла у коров,жбуње,и шибље,да не може да се види.Негде су буквално између шина израсла стабла пречника и преко 15 цм. СТРАШНО !!!
Испадне да су наши преци били луди кад су саградили пругу,прокопали канал,саградили жичару ...
Зар је Србија толико богата и моћна држава да сав транспорт обавља друмски? Камионима? А да не пишем узпут и о екологији и општем загађивању околине.
Лично сматрам да је ЈЕДИНО ПАМЕТНО решење да се пруга обнови за теретни,а касније и путнички саобраћај,да се поново изгради и жичара за транспорт ломљеног камена.
Иначе,ако се уклоне сви трагови пруге,и сагради шеталиште,онда ... Преци,опростите нам,и опрости нам Боже,не знамо шта чинимо.
Толико од мене. Надам се да није касно да се освестимо.
Kamenicanka
06.11.2020 • 12:20
Prosle nedelje je grupa gradjana iz Sr. Kamenice snimala manji vagon koji se kretao po ovoj napustenoj pruzi, trazila sam svuda po netu da vidim o cemu se radi i nista nisam uspela da nadjem. Vagon je bio jako lep,plave boje, osvetljen.
Остави коментар
2 + 2 =
Реши овај једноставан математички проблем и упиши резултат. Нпр. за 1+3, упиши 4.
EUR/RSD 117.1643
Најновије вести