Ова одлука значи да ће ЕЛ-ЏИ постати први велики бренд у сектору мобилних телефона који се у потпуности повлачи са тржишта, наводи Ројтерс.
ЕЛ-ЏИ ће с овим повлачењем оставити за собом 10-процентни тржишни удео у Северној Америци, где је био трећи највећи мобилни бренд, пошто су га "прогутали" произвођачи самртфона Епл и Самсунг.
Организациони део ЕЛ-ЏИ-а за мобилне телефоне нагомилао је током шест година губитке од око 4,5 милијарди долара, а излазак из овог сектора у којем влада жестока конкуренција омогућиће компанији да се усредсреди на подручја раста као што су компоненте за електрична возила, интернет ствари (ИоТ) и паметне куће, наводи се у саопштењу.
Прошле године, ЕЛ-ЏИ је испоручио купцима 23 милиона мобилних телефона у односу на домаћег ривала, компанију Самсунг, која је продала 256 милиона јединица, према подацима истраживачке фирме Каунтерпоинт. Његов тренутни глобални тржишни удео износи само око 2,0 посто.
Мада су и други познати мобилни брендови, попут Нокије, ХТЦ-а и Блекберија, такође снажно пали, они се ипак нису потпуно повукли са тржишта.
Очекује се да ће одељење за паметне телефоне ЕЛ-ЏИ-а, најмање од његових пет организационих делова са уделом од око 7,0 посто у приходима компаније, бити угашено до 31. јула.
Запослени у мобилном сектору у Јужној Кореји биће премештени у друга предузећа и подружнице ЕЛ-ЏИ Електроникса.
Компанија ће наставити да пружа услуге сервисирања и ажурирања софтвера купцима постојећих мобилних уређаја током одређеног временског периода који ће се разликовати у зависности од региона, поручили су и ЕЛ-ЏИ-а.
Преговори ЕЛ-ЏИ-а о продаји мобилног пословања вијетнамској Вингрупи су пропали због неслагања две стране о условима, рекли су Ројтерсу извори упознати с преговорима.