Почело тестирање великог моста на Сави код Обреновца

СУРЧИН/ОБРЕНОВАЦ: Приводе се крају радови на изградњи прве деонице аутопута "Милош Велики" у пуном профилу, од Сурчина до Обреновца у дужини од 17,6 километара, у чију изградњу је утрошено 190.000 тона асфалта, а обављају се и тестови оптерећења на великом мосту на ушћу Колубаре и Саве код Обреновца.
1
Фото: TANJUG/ TANJA VALIC

Нови аутопут са укупно 12 мостовских конструкција, распона од 11 до 1.581 метра, као и две петље Сурчин и Обреновац, како је најављено, требало би да буде отворен за саобраћај 18. децембра у присуству председника Србије Александра Вучића.

На деоници је свакодневно ангажовано више од 500 радника који обављају завршне радове, рекао је Танјугу главни инжењер из надзорне службе Института за путеве Владимир Станојевић.

Заједно са већ отвореним деоницама: Обреновац-Уб, Лајковац-Љиг, Уб-Лајковац и Љиг-Прељина, повезаће цео потез аутопута од Београда до Прељине код Чачка у дужини око 120 километара.

Отварањем аутопута од Сурчина до Обреновца, аутопут "Милош Велики" ће преко Сурчинске петље бити повезан са Коридором 10 и Београдом.

Деоница је подељена на пет сектора: поред изградње моста, подразумева надзвожњак преко пруге Остружница - Батајница, као и две петље Сурчин и Обреновац.

Петља Сурчин повезује нову трасу аутопута са обилазницом око Београда односно будућим путем од Новог Београда до Сурчина, то јест од Војвођанске улице и Булевара Јурија Гагарина.

Станојевић каже да су у току завршни радови на целокупној деоници, која је планирана да буде отворена 18. децембра, као и да би аутопут по својој функционалности већ могао да буде отворен.

Фото: TANJUG/ TANJA VALIC

"То је прва деоница у пуном профилу (шест трака) аутопута Београд - Јужни Јадран", нагласио је Станојевић.

Деоница почиње и завршава се петљама Сурчин и Обреновац, каже и додаје да се затим наставља на део аутопута "Милош Велики" од Обреновца ка Убу.

"Остало је још да се заврше радови на монтирању заштитних еласто-одбјних ограда, као и жичаних заштитних ограда и спој рампи на вези обилазнице и ове деонице. Више од 95 одсто радова је готово, функционалност је таква да деоница већ може да се пусти у саобаћај ,али је неопходно да се заврше и ситни детаљи".

Сурчинска петља, додаје, спаја аутопутпут Е-75 са аутопутем Е-763 (Милош Велики) односно путне коридоре 10 и 11.

Станојевић објашњава да је "мост 1" надзвожњак изнад обилазнице око Београда и да је једна од три мостовске конструкције у саставу петље Сурчин.

Када аутопут буде готов, грађани ће моћи од петље Добановци обилазницом око Београда да стигну до петље Сурчин и тако се укључе на аутопут "Милош Велики".

Сурчинска петља налази се отприлике између петље Добановци и остружничког моста, тако да ће возачи моћи до петље Сурчин да дођу са јужне стране преко Остружнице, а са северне од Добановаца.

Каже да је специфичност деонице Сурчин - Обреновац велики мост код Обреновца, дугачак 1.581 метар и широк 29 метара, који спаја сурчинску и обреновачку страну и да се састоји се од три моста, два прилазна и цетралног распона. Налази се на пловном путу Саве ширине 150 метара и висине 9,5 метара.

Фото: TANJUG/ TANJA VALIC

"Тренутно се изводи тест оптерећења моста, који је комплетно завршен. Испитује се носивост и мери се слегање конструкције. Постави се оптерећење (камиони са теретом) по профилима на које се претходно поставе инструменти и четири екипе геометара мере слегање".

Иначе, тај мост је у јуну ове године спојио обале Бољеваца и Барича.

Распон између стубова на мосту је 275 метара.

Када је реч о петљи Обреновац, нешто је мања од сурчинске петље, а састоји се од две мостовске конструкције односно два надвожњака и представља везу Коридора 11 са Обреновцем и околним местима.

Станојевић наводи да ће се ту на аутопут улазити са магистралног правца (М19) Београд - Обреновац.

"На петљи Обреновац изводе се завршни радови и све би требало да буде готово до 18. децембра. Ради се на затравњивању, постављању жичаних ограда које треба да спрече животиње да иду на аутопут, постављају се еласто - одбојне ограда и друго", рекао је он.

Према његовим речима, деоница Сурчин - Обреновац изведена је на око 2,7 милиона кубних метара насипа од песка.

Радник чачанске фирме Унипромет Радош Танасијевић каже да је од јуна ангажован на том пројекту и да ради на монтажи челичне заштитне ограде.

"Радови се приводе крају, још пар дана и биће све готово. Није било тешкоћа, све иде по предвиђеној динамици", рекао је Танасијевић Тањугу.

Додаје да је са Златибора, али да живи у Чачку, као и да ће се због отварања те деонице аутопута много брже стизати од Београда до Чачка.

"Аутопут је спас, поготово за теретњаке. Имаћемо повезан цео аутопут и биће много брже и лакше за вожњу", додао је Танасијевић.

Радови су званично отворени у марту 2017. године, а уговором је предвиђено да цела деоница Сурчин - Обреновац буде готова до 5. јануара 2020. Вредност радова је 233,67 милиона долара.

Фото: TANJUG/ TANJA VALIC

Путеви Србије су инвеститор, а пројекат се финансира из зајма Ексим банке Кине.

Пројекат изградње аутопута Сурчин-Обреновац подразумева изградњу четири возне и две зауставне траке, у укупној ширини од 29 метара.

Главни извођач је кинеска компанија China Communications Construction, чија је ћерка фирма China Road and Bridge Corporation (CRBC) градила и Пупинов мост на Дунаву између Земуна и Борче.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести