Србији треба „шофер” за управљање друмским превозом

Представници удружења послодаваца из друмског транспорта, окупљени у Унији послодаваца Србије, саставили су захтеве за друмски транспорт у процесу ЕУ интеграција уз коментар кључних проблема с којима се сада сусрећу.
saobracaj, tanjug
Фото: Tanjug D.Aničić ilustracija

Једну од великих препрека за повећање конкурентности превозника, али и за повећање броја запослених, односно креирање нових радних места, послодавци из делатности друмског транспорта, виде у непостојању националног тела за управљање јавним друмским превозом терета и путника и логистичким операцијама, које би, у сарадњи с привредним субјектима и удружењима предузетника, креирало националну транспортну политику државе. Оно би, сматрају послодавци, утицало и на отклањање проблема у међународном превозу – дуго чекање на граничним прелазима, царинске и друге процедуре, билатерални споразуми... Битна функција тог тела била би и прикупљање статистике и других тачних и поузданих података ради активног деловања и корекције система друмског превоза у циљу његове оптимизације и рационализације.

Удружења послодаваца из друмског саобраћаја указују и на сиву економију у превозу путника, износећи податак да је њено учешће у сектору друмског превоза путника 40 одсто, где се као извор финансирања појављују готовинске исплате на име трошкова одласка и доласка запослених на посао и с посла. То се чини без рачуна или возне карте који би били валидни финансијски документи који доказују да је превоз извршио легалан лиценцирани превозник, без обзира на то да је друмски или железнички. Због тога ти послодавци предлажу да се готовинске исплате путних трошкова без валидног доказа да су за то и искоришћене опорезују као лична примања. То би, по њима, осим значајних уштеда у буyету, допринело и смањењу сиве економије јер би нелегални превозници остали без великог броја путника који користе њихове услуге.


Превозници да причају о недостатку возача

Превозници сматрају да треба да имају и активно учешће у креирању нових прописа, као што је Закон о безбедности саобаћаја, затим по питању недостатка возача, дефинисању услова за припрему прописа СР Немачке, учешће у радним групама. Сматрају да старосни услов за возаче Д категорије треба да буде 24 године.


Превозници истичу и неконкурентност домаће транспортне привреде, нарочито у поређењу са земљама из окружења, због високих намета путем акциза за дизел-гориво, што смањује конкурентни потенцијал целокупне привреде. Земље у окружењу имају далеко нижу вредност акциза за јавне друмске превознике и на тај начин повећавају конкурентност домаћих превозника, али и привреде на међународном тржишту. Истовремено, сматрају превозници, спречавају и нелегално тржиште горива и дестимилишу куповину горива у иностранству.

Љ. Малешевић

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести