У марту почиње градња брзе пруге од Новог Сада ка Суботици

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић разговарала је с председником кинеске компаније „Чајна рејлвеј интернешенел компани” (CRIC) Јан Жонгмином о реализацији пројекта модернизације брзе пруге од Београда до Будимпеште, у присуству амбасадорке НР Кине у Србији Чен Бо.
д
Фото: Dnevnik.rs

Зорана Михајловић је истакла да је вредност инфраструктурних пројеката с НР Кином 15 милијарди евра, и додала да је Србија поносна на односе двеју држава, али и двојице председника, Александра Вучића и Си Ђинпинга.

– Пројекат модернизације брзе пруге Београд–Будимпешта је веома значајан за Србију, не само зато што је највећи пројекат у Србији и југоисточној Европи већ због тога што смо тиме постали део глобалне иницијативе „Појас и пут”, на шта смо посебно поносни јер то говори о односима Србије и НР Кине – казала је Зорана Михајловић, нагласивши од колике важности је посета председника кинеских железница, с ким је договорен и почетак радова на трећој деоници брзе пруге, од Новог Сада до границе с Мађарском. – Тим пројектом враћамо Србију на позицију транзитне земље кроз коју пролази прва брза пруга, што никада нисмо имали. У марту ове године ћемо имати завршена 34 километра левог колосека на прузи Београд – Стара Пазова, до октобра ће бити готов и десни колосек, то је важно за Београд и „Беовоз”. У јесен 2021. биће готова деоница до Новог Сада, до којег ћемо из Београда стизати за 25 минута, а у марту ове године започећемо радове и на трећој деоници, од Новог Сада до границе с Мађарском.

Фото: Dnevnik.rs

У јесен 2021. биће готова деоница до Новог Сада, до којег ће се из Београда стизати за 25 минута (Зорана Михајловић)

Јан Жонгмин је захвалио потпредседници Михајловић и Министарству на подршци и помоћи у реализацији тог пројекта, рекавши да се на терену уверио у то да сви радови теку по уговореној динамици.

– Немамо проблема у реализацији пројекта и са своје стране, као одговорна компанија, учинићемо све да се радови изведу по договореној динамици – рекао је Јан Жонгмин. – Ваша континуирана подршка нам је изузетно значајна. 

Изградња брзе пруге од Београда до границе с Мађарском подељена је на три деонице и док се на прве две увелико ради, почетак градње на трећој, како је рекла потпредседница Владе Зорана Михајловић, очекује се у марту.

Фото: Dnevnik.rs

Предвиђена је реконструкција девет железничких станица (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и изградња три нове станице са станичним капацитетима (Руменка, Врбас и Ловћенац)

Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице обухвата трасу двоколосечне пруге и станице с објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге с друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем. На тој деоници биће изграђено укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката. Предвиђена је реконструкција девет железничких станица (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и изградња три нове станице са станичним капацитетима (Руменка, Врбас и Ловћенац). У Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дуг 1,6 километара. Планирано је да се радови изводе у условима тоталне обуставе железничког саобраћаја између Новог Сада и Суботице, док ће возови саобраћати алтернативним правцима Нови Сад – Богојево – Сомбор – Суботица и Нови Сад – Зрењанин – Сента – Суботица.

Фото: Dnevnik.rs

У Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дуг 1,6 километара

Радови би требало да буду завршени за 33 месеца од њиховог почетка, што значи да би до краја 2022. године требало да буде изграђена последња деоница, а тиме и читава пруга за брзине од 200 км/сат кроз Србију.

Вредност уговора је 943 милиона евра. Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”.

З. Милосављевић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести