Српске фирме конкурентне ценом и квалитетом

Председник Привредне коморе Србије (ПКС) Марко Чадеж оценио је данас да у српске фирме конкурентне ценом и квалитетом и да су веома интересантне за

немачке компаније које траже добављаче.
Он је, поводом сусрета српских компанија са фирмама из немачке покрајине Северне Рајне Вестфалије, рекао да улазак у добављачки ланац великих фирми није само ствар продаје производа, већ значи испуњавање стандарда, чиме наше фирме постају конкурентније, добијају нове послове.
Указао је да велике компаније када се упознају са радом српских фирми виде да наша мала и средња предузећа могу да произведу добру робу, јер имају квалитетну радну снагу, потенцијал и квалитет.

Оно што нашим фирмама недостаје јесте рад на преузимању процеса које захтевају огромне компаније, али то се учи, а тиме се диже и спремност наступа на међународним тржиштима, објаснио је он.
Десет фирми је из Северне Рајне Вестафлије допутовало у Београд како би, у оквиру пројекта „Добављачка инцијатива немачких компанија“ пронашли партнере у Србији, а овај пут ради се о фирмама из металског сектора.

Чадеж је најавио да ће ускоро ПКС организовати и дане добављача из прехрамбеног сектора за компаније Делез и Метро.
За нешто мање од два месеца, према његовим речима, биће одржан велики дан добављача у сарадњи са немачком владом у Београду где ће се окпуити добављачи целог региона.

Указао је да је на ранијим данима добављача успешно склопљено много партнерстава.
Извршни члан Управног одброа Немацкцо-српске привредне коморе Мартин Кнап рекао је да је, када је пре две године запоцета иницијатива, није ни слутио да постоји толико велики број малих и средњих предузећа у Србији која су у могућности да производе делове за немачку индустрију.
Он је изразио задовољство квалитетом рада српских предузећа и указао на огроман потенцијал.
Пројектни менаџер удружења БМЕ из Немачке Лиза Имензак казала је да је Србија протеклих година постала све важније тржиште, са пуно потенцијала.

Према њеним речима, српске компаније могу бити одлични партнери немачким фирмама, због чега су дани добављача важни како би се спојила предузећа.
Истовремено је указала да је важно да се зна да немачке компаније траже праве партнере који их разумеју, па је битно да се превазиђе и понека разлика у пословној култури.

С тим у вези је навео да немачке компаније шаљу мејлове када имају нека питања, док предузетници у неким другим земљама радије решавају сва отворена питања телефоном.
Александар Ђорђевић из фирме Рап Застава, која се бави производњом за рибарске и истраживачке бродове рекао је да је одлучио да дође на дан добављача поучен ранијим позитивним искуством.

„Учествовали смо на дану добављача за фирму Сименс и постали смо део глобалне мреже добављача те немачке компаније“, објаснио је он.
Ђорђевић је рекао да је сада заказао састанак са Ербасом и да се нада да ће и у њихов ланац ући.
Упитан који је највећи проблем на домаћем тржишту рекао је да је то недостатак адекватних капацитета, не само у смислу опреме која је доста стара, већ у смислу људског потенцијала. 

„Имамо проблема и у нашој фабрици проблема да попунимо другу и трећу смену. Изгубили смо једну генерацију радника“, објаснио је Ђорђевић.
Даринка Рајхерт из немачке компаније „Моска“, која се бави производњом машина за паковање робе указала је да је њена компанија суочена са великом потражњом и да је због тога достигла лимите својих капацитета.
„Немамо довољно квалификоване радне снаге у Немачкој па смо дошли да тражимо партнере у Србији, како би производили свој производ и могли даље да растемо“, објаснила је она.

Руководилац сектора за страна тржишта Индустријско-трговинске коморе Дортмунда Доминик Штуте рекао је а је Србија веома важан трговински партнере Северне Рајне Вестфалије.
Он је указао да привреда ове немачке покрајине жели да шири своје пословање у Србији, јер је имала добро искуство.

(Танјуг)

EUR/RSD 118.4779
Најновије вести