Војвођанске модне куће освајају Кину

Модна конфекција „Бимди” из Оџака заинтересована је да учествује на „Првом фешн вик Србија” у кинеском граду Нингбу од 22. до 25. октобра казала је менаџерка ове модне

куће Маја Анђелић, после састанка с кинеским представницима. Они су на Новосадском сајму говорили о могућностима да овдашња текстилна индустрија уђе на тржиште Кине посредством „Првог фешн вик”.

Маја Анђелић је на састанку представљала Кластер текстилаца Војводине па је навела да ће девет произвођача из кластера обавеситити шта Кинези нуде домаћим конфекционарима. Кинези ће на Сајму моде у Нингбу обезбедити десет штандова на којима ће у октобру моћи да се представе домаћи конфекционари,  а на сајам ће довести и 200 представника трговачких ланаца. Нингбо има шест милиона становника, на стотинак километара је удаљен од Шангаја и заједно са Хонгконгом  за Кинезе представља светски град моде. 

По речима менаyерке “Бимди” годишње сашије 30.000 одевних предмета мушких и женских и потрудиће се да на Сајму представи обе колекције, мушку и женску за јесен – зиму  и за на пролеће – лето 2016. године, али неће учествовати на ревији, већ ће у Нингбу однети одећу за кинеске трговце.  -“Бимди” на овдашњем тржишту привређује 29 година, има 70 запослених и без обзира на то колико се чини да је фирма мала у односу на  огромно кинско тржиште покушаћемо да се представимо у Нингбу – казала је менаyерка  Маја Анђелић. - Задовољна сам састанком и до октобра  припремићемо извесну количину одеће намењену за продају, а отворени смо и за други вид сарадње, да се код нас производи кински бренд – навела је менаyерка “Бимдија”.

- Наша предност у односу на друге земље југоисточне Европе за евентуални улазак на тржиште Кине може бити у одличном дизајну и у нашим брендовима и ту је Србија лидер не само на Балкану већ и у југоисточној Европи – каже за “Дневник” директорица “Кластер модне  и одевне индустрије Србије” Слађана Милојевић.

Она подвлачи да су затечени интересовањем кинеских трговаца за нашу конфекцију јер сматрају да је Кина превелики залогај за домаћу индустрију.

- Упркос томе, о могућностима пласирања робе у Кину разговараћемо на Надзорном одбру кластера почетком септембра. Наше интересовање ове и наредне године су земље ЕУ,  а ту мислимо најпре на Чешку, Словачку и Немачку. Управо смо се вратили са Сајма модне и одевне гардеробе у Брну где смо добили комплименте за наступ јер су наши брендови конкуренција немачким – казала је Слађана Милојевић.

Дамир Карћаш из Друштва српско-кинеског пријатељства каже да се се не треба плашти кинеског тржишта јер Кинези хоће да купе све што долази из Европе, те да су због тога спремни да плате и скупље него што одевни предмет вреди у Кини.

– Кинези овде нуде инвестиције у правцу да дизајенерима обезбеде трговце и фабрику која ће да шије модел – казао је Карћаш и подвукао да је октобар близу, да међу домаћим конфекциоанарима нема довољно заинтереосавних за далеки пут, а у Нингбу је за њих обезбеђено десет штандова.

З. Делић

 

Не виде прилику

Представници Сајма моде из Нингба били су разочарани одзивом  домаћих текстилаца. Очекивали су долазак више произвођача пошто су разговарали само са представником “Бимди”. Навели су да су обавештени да овде постоји производња, али није им јасно зашто нема интересовања када обезбеђују услове за наступ.

EUR/RSD 117.9464
Најновије вести