Број обраћања Заштитнику грађана повећан за 15 одсто

БЕОГРАД: У протеклој години број обраћања институцији Заштитника грађана порастао је за 15 одсто и прелази 7.600, каже за Танјуг Заштнитик грађана Зоран Пашалић.
pravda, pixabay
Фото: pixabay.com

Број притужби износио је од 3.293, што значи да се многа обраћања нису окончала притужбом.

Пашалић је указао да број поднетих притужби Заштитнику грађана у 2019. години не одражава праву слику раста поверења у институцију, јер је број обраћања порастао за 15 одсто, а што објашњава чињеницом да је мањи део обраћања решен у хитном поступку, а неки захтевају дужи и свеобухватнији рад.

Заштитник је институцијама у току 2019. године упутио 363 препоруке, а у овом тренутку се врши анализа поступања по њима, додао је.

"Тамо где будемо видели да није поступано у року који је закон предвидео или имамо спорије и неадекватније поступање по препорукама, ми ћемо појачати притисак на институције које не поступају по нашим препорукама, јер у интересу грађана Србије јесте да се по нашим препорукама поступа брзо и ефикасно", нагласио је Пашалић.

Он је напоменуо да је у току израда анализе рада институције у последње три године, са којом ће јавност бити упозната.

"Анализа се спроводи на већем узорку како би се спречиле спекулације о порасту поверења у институцију Заштитника грађана", напоменуо је.

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести