Број притужби износио је од 3.293, што значи да се многа обраћања нису окончала притужбом.
Пашалић је указао да број поднетих притужби Заштитнику грађана у 2019. години не одражава праву слику раста поверења у институцију, јер је број обраћања порастао за 15 одсто, а што објашњава чињеницом да је мањи део обраћања решен у хитном поступку, а неки захтевају дужи и свеобухватнији рад.
Заштитник је институцијама у току 2019. године упутио 363 препоруке, а у овом тренутку се врши анализа поступања по њима, додао је.
"Тамо где будемо видели да није поступано у року који је закон предвидео или имамо спорије и неадекватније поступање по препорукама, ми ћемо појачати притисак на институције које не поступају по нашим препорукама, јер у интересу грађана Србије јесте да се по нашим препорукама поступа брзо и ефикасно", нагласио је Пашалић.
Он је напоменуо да је у току израда анализе рада институције у последње три године, са којом ће јавност бити упозната.
"Анализа се спроводи на већем узорку како би се спречиле спекулације о порасту поверења у институцију Заштитника грађана", напоменуо је.