Дигитализација, уместо да убрза, успорила малу матуру

Мада најављивано као много ефикасније и брже, делимично дигитализовање мале матуре, иако чак два пута пробано, изгледа да је читав процес додатно успорило, те је Министарство просвете, које овај посао организује и званично померило раније утврђен календар активности које се односе, како на завршни испит, тако и на упис у средње школе, који после, а на основу њега, следи.
mala matura, Dnevnik/Slobodan Šušnjević
Фото: Дневник/Слободан Шушњевић

Школе су о померању обавештене у петак, када је стигло саопштење из Министарства да се пријем и решавање жалби родитеља ученика на резултате завршног испита који нису имали могућност жалбе до тога дана, продужава и на суботу. Стигао је и нов распоред, по којем ће коначни резултати завршног испита, уместо у минулу недељу, бити објављени данас. Подношење листе жеља ученика за наставак школовања, са јучерашњег и данашњег дана, померено је за сутра и прекосутра, провера тих жеља са суботе на недељу, а објављивање коначних листа ученичких жеља са следеће недеље, 5. јула, на понедељак, 6. јула. Објављивање распореда ученика по средњим школама, са 7. померено је на 8. јули.

А све ово урађено је због тога што је део малих матураната остао без прелиминарних резултата својих тестова, то јест није их било у електронској бази података.


Комбинаторика

Око 68.000 осмака у три дана, 17, 18. и 19. јуна полагало је завршни испит. Мала матура почела је тестом из српског (матерњег) језика. Тест из математике се одржао се дан касније, а комбинованим тестом завршено је тестирање малих матураната. Израда сва три теста трајала је по 120 минута. Сва три теста састојала су се  од по 20 питања. Успех из школе носи максималних 60 поена, гледа се просек из сваког од три завршна разреда (шестог, седмог и осмог) који се множи са 4. Завршни испит носи укупно 40 поена, српски језик и математика укупно по 13, а комбиновани 14 поена, што значи да се укупан број успешно решених задатака из српског и математике множи са 0,65, а укупан број тачно решених задатака из комбинованог теста множи са 0,70. Ученици који су освојили награде на (ове године ретким) државним такмичењима добијају додатне поене.


У саопштењу Министарства пише да је дошло до спорадичних, техничких грешака, које су успориле процес интеграције теста и ИД образаца, па самим тим и видљивост мањег броја појединих тестова. Пише и да су најчешће грешке, које су довеле до успоравања процеса непоклапање ИД обрасца ученика с одговарајућим тестом, достављен примерак обрасца за ученика, а не примерак за школу, недостатак налепнице на тесту,  налепница залепљена укриво или ван предвиђеног оквира, непопуњавање личних података на ИД обрасцу, иста ИД налепница залепљена код два ученика.

Према тврдњи из Министарства у петак, од скоро 67. 000 малих матураната, мање од 300 није могло да види неки од својих тестова. Утеха би требало да им буде тврдња да ни један тест није изгубљен и да ће сви ручно бити обрађени и објављени истог дана када је ово саоштење стигло у школе, то јест у минули петак. Нажалост, према незваничним, али провереним подацима из самих школа, невидљивих тестова било је и у суботу и недељу.

Д. Д.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести