Контакт центар за незаконито подизање цена лекова, хране...

БЕОГРАД: Грађани и привреда од данас могу да пријаве незаконито подизање цена животних намирница, лекова, медицинских средстава и заштитне опреме јединственом Контакт центру за републичке инспекције, саопштило је Министарство државне управе и локалне самоуправе.
supermarket
Фото: pixabay.com

Јединствен Контакт центар за пријаве незаконитости отворен је како би се спречиле нерегуларности на тржишту у време пандемије КОВИД-19.

Запослени у Контакт центру ће пријаву примити на број 011/6350-322 или путем сајта www.inspektor.gov.rs и, уз оцену, проследити надлежној републичкој инспекцији.

Због забране кретања, оператери ће на располагању бити од девет до 16 часова, а ван радног времена могуће је оставити пријаву као говорну поруку.

Током целог дана, могуће је подносити пријаве и онлајн преко једноставне контакт форме на сајту www.inspektor.gov.rs

Пријаве могу да се поднесу и анонимно, а они који оставе контакт податке добиће у року од 72 сата повратну информацију којој републичкој инспекцији је прослеђена.

Републичке инспекције имају законски рок да обавесте подносиоца о току поступка.

Контакт центар покренула је Влада Србије, у сарадњи са Министарством државне управе и локалне самоуправе, Јединицом за подршку координационој комисији за инспекцијски надзор, Канцеларијом за ИТ и еУправу и НАЛЕД-ом и, а уз подршку Европске банке за обнову и развој, која у оквиру двогодишњег пројекта подржава реформу инспекција у Србији.

ЕБРД је у жлљи да помогне ублажавању негативних последица пандемије на раст сиве економије омогућила да Контакт центар буде успостављен за само пет дана.

"Ванредно стање проузроковано пандемијом вируса KОВИД 19 убрзало је почетак рада Контакт центра, јер и у овој ситуацији могу се наћи појединци који желе да се окористе од ситуације“, рекао је министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић.

Министар каже да је намер да се кроз рад Контакт центра заштите грађани и привредници од несавесног понашања.

Захвалио је партнерима из ЕБРД, kанцеларије за ИТ и НАЛЕД-у на спремности да преусмере део активности на решавање здравствених и економских последица ширења вируса.

Ружић каже да ће по окончању пандемије, Контакт центар заједно са еИнспектором бити централна тачка модернизованог система инспекцијског надзора и да ће омогућити већу ефикасност инспекција и ојачати поверење у инспекцијски систем, јавну управу и владавину права.

"Поносни смо што Србији и у ванредном стању можемо да помогнемо на овај начин - и да смо раније него што је планирано успели да покренемо Контакт центар на који ће грађани моћ да пријаве неке неправилности", каже директорка Европске банке за обнову и развој за Западни Балкан Жужана Харгитаи.

Директор Канцеларије за ИТ и еУправу Михаило Јовановић је рекао да су се представке раније слале поштом, што је захтевало доста времена док не дођу до одговарајуће инспекције.

"Циљ је да се успоставе рокови и норме те да се правовременим и одговорним поступањем инспекција подигне ефикасност и транспарентност инспекцијских служби", каже Јовановић.

Директорка за регулаторну реформу у НАЛЕД-у Јелена Бојовић каже да грађани сваке недеље упуте око 1.600 пријава инспекцијама и да им је сада пријављивање олакшано, јер не морају унапред да знају у чијој надлежности је проблем који имају.

"Успостављање Контакт центра једна је од кључних мера Националног програма за сузбијање сиве економије. Свако ко уочи пословање у сивој зони, нарушавање права потрошача или радника или сумња у безбедност производа или услуга, на једном месту може да поднесе пријаву било којој од 44 републичке инспекције", рекла је Бојовић.

Путем Контакт центра могуће је поднети и притужбу на поступање службених лица републичких инспекција.

Оно што грађани и привреда неће моћи да пријављују Контакт центру су проблеми из надлежности покрајинских и локалних инспекција.

 

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести