Млади у дигиталном свету: Онлајн платформе, учење будућности

НОВИ САД: Вауу, хоћемо још! Коначно, нешто корисно!, овим и сличним реченицама, петнаесторо учесника скупа с темом “Млади у дигиталним свету”, оценило је представљање приче о предностима и манама дигитализације и онлајн учења.
kancelarija kompjuteri
Фото: pixabay.com

Округли сто, недавно одржан у Новом Саду, део је активности интернационалног пројекта „YOLO – Youth Online Learning Opportunities “ који спроводе удружење Јувента из Шапца и Едит центар из Новог Сада, с партнерима из седам земаља региона и Европе. У пројекту, поред Србије, учествују и Италија, Словачка, Бугарска, Албанија, Естонија и Косово. Пројекат је финансиран у оквиру Еразмус+ програма за младе и предвиђа израду онлајн платформе за развој и унапређење компетенција у омладинском раду и неформалном образовању.

Представницима омладинских организација, студентима и ђацима, двема ученицама и професору  Електротехничке школе у Новом Саду пројекат су представили Милисав Милинковић (Едит центар) и координаторка пројекта Дијана Пушкар (Јувента). Они су на активан, занимљив и младима пријемчив начин представили онлајн алате за израду платформе и показали на који начин предности интернета могу дапомогну у неформалном образовању.

Несумњиво је, показало се и на скупу, да су онлајн платформе учење будућности. Да би се на овај начин усвајало знање потребно је бити дигитално, електронски писмен, односно поседовати дигиталне компетенције. Први, очигледни пример да је то брже, боље, занимљивије, а младима блискије постао је очигледан када је Милинковић показао како се уместо флип чарта долази до приказа првих асоцијација на екрану, а све преко смарт телефона сваког од учесника скупа. Прве асоцијације на синтагму “дигиталне компетенције” биле су: Млади, знање, запошљивост, мултимедија, дигитална писменост, програм, информације, садашњост против будућности, медији, сналажљивост, онлајн учење...

Није било предавања екс катедра, чак ни вербалне конверзације између онога ко води радионицу и слушалаца. Уместо тога учесници су вежбом дошли до информације који се све сет вештина може користи у дигиталном окружењу, што заправо представља дигиталну, нову писменост.


Применити у школском систему

На скупу у Новом Саду искристалисала су се и нека питања које млади постављају пред окружење у коме живе, пред професоре који пред њима стоје у школама и на факултетима, као и пред надлежнима у министарствима и државним управама: Да ли онлајн активизам у Србији има скору будућност; имамо ли услова и знања да га имплементирамо у школски систем, може ли платформа за онлајн учење да буде свима доступна, квалитетна, да прати европске трендове и да буде бесплатна. То би било важно за све, а посебно за младе који нису у могућности да путују или им европске “књиге знања” нису доступне из наиглед прозаичног разлога немања компјутера, интернет конекције и сличних, за двадесет први век несхватљивих ствари.


Да би свако могао сам да измери своје дигиталне компетенције сачињен је тест који мери дигиталну писменост и доступан је на интернету. У исто време тиме се може одредити и сопствена позиција и знање у односу на европска мерила.

Креирање онлајн курсева и садржаја, потом процене, задаци, квизови, где се учи и проверава научено дигитални је свет где људи раде на себи и својој едукацији и истовремено се социјализују, те користе јавне и приватне услуге путем интернета.

Млади људи су свесни да су развој и усвајање дигиталних вештина, познавање језика и предузетништва у средишту ЕУ агенде за запошљањање. Европски оквир дигиталне компетенцијхе за грађане DIGCOMP, представља опис дигиталних компетенција, а груписане су у пет области. ИКТ – информационое комунакационе  технологије, чуло се на скупу, сигурно је да омогућавају већу и ефикаснију запосленост и подижу квалитет живота свих рађана.

Бранислава Опрановић

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести