Пада поверење у традиционалне, расте у онлине медије

БЕОГРАД: Мали је број земаља на свету који има оволики број медија, док је са друге стране мали број земаља са овако мало новца у медијском бизнису, рекао је данас Срђан Богосављевић из агенције Стратеџик маркетинг представљајући истраживање "Медијска сцена Србије 2019".
on lajn
Фото: pixabay.com

Он је на конференцији "Права мера медија 2.0", на којој је представљена тренутна медијска сцена Србије, рекао и да је број медија у Србији изнад могућности тржишта, илуструјући то податком да је у последњих 20 година њихов број порастао на 2.357 медијских јединица.

Истовремено, приход од медијског тржишта износи 440 милиона евра.

Телевизија представља главни извор информисања грађана, а онлине медији постају једнако значајан канал комуникације.

Богосављевић је изнео и податак да је главни извор информисања грађана Србије и даље телевизија, 82,6 одсто, затим су то онлине издања са 56 одсто, док су друштвене мреже на трећем месту са 40 одсто.

Он је рекао да, према истраживању, пада поверење у традиционалне медије, а расте у онлајн и у друштвене мреже, што је, поред Грчке, редак пример у Европи.

Изабела Бранковић, извршна директорка Асоцијације медија, која је организатор конференције, казала је да су на конференцији представљени и тржиште Србије, трендови и проблеми у области медијских мерења, али и модели који функционишу у Европи, наведено је у саопштењу.

На два панела у оквиру конференције стручњаци из медијске сфере говорили су о стању и перспективама медијских мерења као и препорученом моделу организација JIC (Joint Industry Comitee) који представља функционалан начин сарадње три најважније групе актера на медијском тржишту - медијских издавача, агенција и оглашивача.

Кристин М. Лорд, председница IREX-а, америчке развојне организације која у Србији спроводи USAID-ов пројекат "Јачање окружења за одрживост медија", казала је да је њихова жеља да заједно са тимом из Србије допринесу променама које ће утицати на транспарентност и одговорност актера на српској медијској сцени.

"Сматрамо да вести треба да буду тачне, објективне и омогуће да се чују гласови различитих појединаца. Ова жеља је амбициозна и има економске и политичке изазове, који су понекад чак и непријатељски. Међутим, верујемо да ће медијски амбијент бити транспарентнији уколико независним медијима омогућимо алате да приђу широј публици. Желимо да медији, оглашивачи и пре свега грађани, осете бољитак на медијском тржишту", рекла је Лорд.

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести