Страни превозници без дозволе воде туристе у обилазак Србије

БЕОГРАД:  Последњих година од како је Србија интересантна страним туристима, све је учесталије да туристички превозници из Хрватске и Аустрије празним аутобусима долазе у Србију по путнике из иностранства, воде их у обилазак Београда и других делова земље, а да за то немају дозволу, упозоравају у Удружењу туристичких агенција Србије.
Strani turisti u Novom Sadu  foto: Dnevnik.rs/A. Erski/arhiva
Фото: Dnevnik.rs

Тиме се, кажу, наноси велика штета домаћим туристичким агенцијама због мањег обима туристичког промета.

Наглашавају да ниједна земља у Европи и свету не дозвоља да се тако на неки начин урушава домаћа привреда.

Директор Јуте Александар Сеничић рекао је за Танјуг да се најчешће дешава да празни аутобуси, на пример из Хрватске, долазе по групе страних туриста на београдски аеродром, с обзиром да он има већи број долазака него загребачки аеродром.

"Не би био проблем да страни превозник с тим гостима изађе право за Хрватску и да настави ту своју вожњу. То је дозвољено, али по нашим информацијама и ономе што нас обавештавају са терена, ти аутобуси настављају како разгледање Београда, тако и тај мали програм кроз Србију", каже Сеничић.

Наводи да они бораве свакако дуже од 24 сата у Србији, колико им је дозвољено, и обављају делатност за коју немају одобрење српског Министарства саобраћаја .

"То морамо на неки начин да уведемо у ред. Не би био велики проблем ако направимо једну лагану процедуру за стране превознике, али свакако морају платити дозволу за боравак у Србији и обављање делатности", каже Сеничић.

Објаснио је да ту постоји проблем с меморандумом о такозваној каботажи, немогућности да страни превозник обавља делатност у Србији у односу на домаће превознике, и да је то оно што се не поштује.

Наводи да, такође, постоји повремено проблеми и с превозницима из Аустрије, власницима бродова који крстаре Дунавом до Новог Сада и Београда.

"Врло често се дешава да шаљу празне аутобусе који прате бродове на крстарењу и у свакој луци фактички обављају трансфере за госте који се налазе на тим бродовима, што је свакако недозвољено", рекао је Сеничић.

Нажалост, каже директор Јуте, у Србији се не спроводи довољно добра контрола ни кад је реч о страним превозницима који овде обављају те послове, али исто тако ни о водичкој служби.

Објаснио је да је, по српском закону, обавеза да свака туристичка група има локалног водича, водича који има лиценцу у Србији.

"Иста ствар је с нашим агенцијама када путују било где у иностранство, дакле морају имати ангажованог локалног водича. Нажалост, овде се то не контролише у довољној мери. Имамо ту и проблем са овлашћењима и туристичке инспекције и комуналне полиције", каже Сеничић.

То су, наглашава, ствари на којима се мора радити ако се жели да се има увид заиста шта ти страни гости чују овде о историји Србије и на који начин се представља комплетно културно-историјско наслеђе у Србији.

Решење види у прављењу законског оквира који ће туристичкој инспекцији или комуналној милицији, некоме ко може да легитимише стране држављане, да да могућност контроле и евентуално наплате казне.

Треба, додаје Сеничић, и да се више рачуна поведе на граничним прелазима о уласку празних аутобуса у Србију, односно по питању каботаже.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести