Антић: Ускоро градња још три моста на Моравском коридору

ЋИЋЕВАЦ: Директор Коридора Србије Александа Антић најавио је данас да ће на Моравском коридору до 7. јануара почети да се граде још три моста.
Obilazak radova na Moravskom koridoru foto: Tanjug/video
Фото: Обилазак радова на Моравском коридору фото: Танјуг/видео

"Добијене су дозволе, 10. децембра, за још три моста на овој деоници (Појате - Крушевац) и већ данас ће почети неке припремне активности. И до 7. јануара би требало да почну да се граде сва три моста", рекао је Антић.

Он је заједно са премијерком Аном Брнабић и министром грађевинарства Томиславом Момировићем обишао код Ћићевца радове на изградњи моста преко Јовановачке реке и пруге који ће бити дуг скоро 500 метара.

Том приликом је изразио велику захвалност премијерки Брнабић што је дошла на градилиште Моравског коридора, јер је то је велики подстичај за све који раде на том послу.

Овај пројекат је веома важан за Србију и важно је да дамо све од себе да ухватимо рокове који су дефинисани за реализацију овог пројекта, оценио је он.

"Сад се налазимо на локацији на којој се гради мост преко железничке пруге Београд-Ниш и Јовановачке реке. Реч је о мосту дужине 496 мретара. Радови су почели 12. новембра у складу са динамиком", казао је Антић.

Изводе се и пипремни радови на двадесетом километру на обиланици око Крушевца у дужини од два километра на овој траси и ти радови, подсећа, почели су 1. децембра.

"Радимо жестоко и убрзано. Имали смо министар Момировић и ја читав низ састанака са људима из Бехтел - Енке како би одређена кашњења која смо затекли на сектору 1 смањили и вратили пројекат у рокове. Имамо снажзну подршку свих који учествују у пројекту од локалне самоуправе, председнице владе Брнабић до председника Алкександра Вучића лично”, подвукао је Антић.

Антић је навео да је око 450 радника тренутно ангажовано на различитим деловима деонице и да ће се како радови буду наоредовали тај број повећавати.

Више од 60 одсто радника су наши држављани, а Бехтел - Енка тренутно ангажовала 20 наших фирми са око 120 запослених, додао је директор Коридора Србије.

Брнабић: Прве деонице на Моравском коридору готове 2022.

ЋИЋЕВАЦ: Премијерка Ана Брнабић обишла је данас радове на изградњи Моравског коридора на делу Појате-Крушевац и најавила да ће прве деонице на том најсавременијем аутопуту бити готове већ 2022. године.

Брнабићева, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић и директор Коридора Србије Александар Антић обишли су код Ћићевца радове на изградњи моста преко Јовановачке реке и пруге, који ће бити дуг скоро 500 метара.

Истакла је да је дошла да провери динамику радова на том коридору који је један од најважнијих у Србији пошто ће то бити први дигитални аутопут у земљи.

"У буџету за 2021. имамо опредељено 330 милијарди динара за капиталне инфраструктрне пројекте, што је 5,5 одсто БДП-а", навела је премијерка и додала да су то до сада највећа издвајања за ту намену.

Да би то постигли морамо да радимо сваки дан и суботом и недељом, поручила је Брнабићева.

Нагласила је да је некада влада била срећа када је имала нешто више од 200 милијарди за капиталне инвестиције.

"Сви морају свој посао да раде сваки дан, да би обезбедили да раст БДП-а у 2021. буде шест одсто, као и да пад БДП-а у 2020. буде свега један одсто, а можда и мањи", рекал је председница Владе.

Она истиче да још није готова 2020. и да треба да дамо све од себе да имамо најбољи могући резултат у овој години, као и да је већ данас сигурно да ће Србија имати најбољи економски резултат у Европи у 2020.

Нагласила је да је ће 2021. бити кључна година за градњу Моравског коридора и да тада морамо да видимо озбиљне помаке како би прве деонице биле готове 2022.

"У првом кварталу 2021. године морамо да кренемо неке озбиљне пројекте, са изградњом Фрушкогорског коридора, градњом деонице Нови Београд - Сурчин, са градњом пруге Нови Сад - Келебија, као и градњом КЦ Војводине, Тиршове 2 и са изградњом чак 17 постројења за пречишћавање отпадних вода у 17 локланим самоуправа широм Србије", рекла Брнабићева.

У другом и трећем кварталу 2021. крећемо са још једним важним аутопутем, а то је градња прве деонице аутопута Мира од Ниша до Плочника, навела је премијерка.

Истиче да ће у 2021. бити већи него икада буџет за пројекте заштите животне средине.

"Овде у Крушевцу ћемо се ускоро вратити два нова велика пројекта, а то је нова ковид болница у Крушевцу, а други је постројење за пречишћавање отпадних вода у Крушевцу. И Крушевац постаје први наш велики град у коме имамо завршено постројење за пречишћавање отпадних вода који смо радили са нашим партнерима из Немачке и радујем се што ћемо га отворити до краја ове године", навела је Ана Брнабић.

Такође, рекла је да ће то бити први дигитлани коридорор у Србији, пошто ће целом својом дужином имати најсавременију телекомуникациону инфраструктуру.

"Тај део се изводи у сарадњи са Телеком Србије и то иде по плану. То ће омогућити да читав овај део Србије има бољу интернет везу и генерално телекомуникациону инфраструктуру него што у овом тренутку имају Београди или Нови Сад. То ће довести још инвеститора и омогућити отварање развојних и истраживачких центара", навела је Брнабићева.

Припремамо један закључак за владу који ће обезбедити да полако све наше аутопутеве и коридоре у дигиталне.

"Потписали смо и прве уговоре за 34 насеља у руралним подручијима за широкопојасни интернет, и имамо амбицију да 2025. читава Србија буде покривена најмодернијом инфраструктуром", нагласила је премијерка.

Министар Момировић је истакао да морају да се максимално убрзају одређена кашењења која постоје како би се вратили на примарне рокове на пројекту Моравског коридора.

"Постоје објективне ствари које морамо да уважимо, али морамо то да превазиђемо и наставимо како смо кренули на почетку", рекао је Момировић.

Истакао је да је Бехтел - Енка једна од најбољих грађевинских компанија у свету за ту врсту радова.

Нагласио је да ће Моравски коридор спојити коридоре 10 и 11 и дати потпуно другачију перспективу целом Поморављу.

"Ово нисмо могли да замислимо пре 2015. године, ова земљла сада има економску снагу да изгради тих више од 110 километара тог аутопута на коме ће се ићи максимално дозвољеном брзином. Поносни смо што имамо привлилегију да будемо део овог пројекта", рекао је Момировић.

Каже да је пуно урађено у претходних месец дана и да су ангажовани најбољи људи из Коридора Србије.

"Поред америчких компанија, раде у Србији и велике руске, турске и кинеске компаније и друге. Србија није више она земља која је била пре 10 година", рекао је министар.

"Велики број фирми заједно са нама изграђује нашу земљу и нећемо дозволити да се пробијају рокови које смо ми платили", поручио је Момировић.

Мост преко Јовановачке реке ће имати 15 стубова. Досад је побијено 50 шипова и уграђене су четири насадне греде које су база моста.

Рок за завршетак моста је годину дан, рекао је Танјугу инжењер Иван Јовановић, задужен за мостове у конзорцијуму Бехтел-Енка.

Каже да радови углавном теку према планираној динамици, као и да у понедељак почиње изградња још три моста, један преко Јужне и два преко Западне Мораве.

У завршној фази је и изградња кампа за више од 1.500 радника на 20 хектара код Крушевца.

На изградњи моста је анагажовано око 50 радника дневно, а на целој деоници око 500.

Моравски коридор, аутопута од Појата до Прељине, биће дуг 112 километара и повезаће подручје на којем живи више од пола милиона људи.

Моравски коридор чинице три деонице: Појате - Крушевац у дужини од 27,83 километара, Крушевац - Адрани дужине 53,88 километара и Адрани - Мрчајевци - Прељина дужине 30,66 километара.

Аутопут се гради за максималну дозвољену брзину од 130 километара на час, а биће изградено укупно 11 петљи и 130 осталих објеката, од чега 71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака и 31 пропуст.

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести