Једна од најзахтевнијих траса у Европи била је огроман изазов и невероватно искуство како за кинеску компанију ЦРБЦ, тако и за бројне подизвођаче из Црне Горе и региона, преноси ТВЦГ.
"Верујем да можемо, због тога смо ту. То је мој циљ и биће велика срећа. ЦРБЦ и сви други учесници пројекта урадиће све што је у нашој моћи како би црногорски народ што пре уживао у погодностима и безбедној вожњи аутопутем", рекао је директор ЦРБЦ за Црну Гору Хеи Шикјанг.
Због импозантних објеката и предела кроз које пролази, аутопут од Смоковца до Матешева биће међу атрактивнијим европским саобраћајницама. Са двадесет мостова, шеснаест двоцевних тунела и четири петље, овај објекат једнако је и грађевински подухват и туристичка атракција.
О каквом се грађевинском изазову ради говори и податак да је трасу, на релативно краткој деоници, требало развити на више од километар висинске разлике. Јер, прва деоница почиње на надморској висини од шездесет девет метара код Смоковца и долази на 1.170 метара у Матешеву.