Биће и у Србији субвенција за електричне аутомобиле

Министар за заштиту животне средине Србије Горан Триван најавио је  да ће истрајати у иницијативи да се у Србију, коју је описао као европско гробље старих аутомобила који загађују ваздух, забрани увоз половних аутомобила чији је еколошки стандард „Еуро 3”, и оценио да би држава требало да даје подстицаје за куповину аутомобила на хибридни погон.
elektricni automobil, pixabay.com
Фото: pixabay.com

Он је на Београдском сајму аутомобила, приликом доделе награде „Тојоти” за најбољи еколошки ауто у Србији, нагласио да, уз грејање зими и производњу електричне енергије из угља, саобраћај најозбиљније доприноси загађењу ваздуха.

Процена Светске здравствене организације је да у Србији од последица загађења ваздуха годишње умре 6.500 грађана.

Триван је подсетио на то да је у Србији више од половине возила старије од десет година и да су она с најчешће великом емисијом загађујућих материја у ваздух, па је најавио да ће наставити иницијативу да се забрани увоз таквих аутомобила.

– Отпора има, али аргументи ће бити неумољиви – рекао је Триван. – Колико ми тога увозимо и у шта се ми заправо претварамо јер, што се мене тиче, ми смо европско гробље, заједно с Бугарском, најгорих аутомобила по питању издувних гасова. Ја се не слажем да се то настави, и нећу одустати од разговора на ту тему, докле год не нађемо решење да се то спречи.

Он је казао да ће „држава морати да се дозове памети и да да олакшице за електричне и хибридне аутомобиле, чега у овогодишњем буyету нема, али је оценио да је за следећу годину то могуће”.

У Европи је више од милион електричних возила, а како Триван каже, не постоји ниједан разлог да их у Србији не буде више од садашњих 250.

Да у Србији треба променити свест нагласио је директор Агенције за заштиту животне средине Филип Радовић, који је приметио да је „аутомобилизам изменио цивилизацију, а да је сада време да екологија измени аутомобилизам”.

Он је изнео податак да се у Србији годишње испусти у ваздух 150.000 тона угљен-диоксида као последица сагоревања фосилних горива у возилима.

– Материјалне могућности нису такве да сада сви можемо купити еколошки одговоран ауто, а промена свести је битна да би наш човек, уместо дизел „бе-ем-веа” или „мерцедеса” старог десет година купио мањи ауто који је еколошки одговоран – рекао је Радовић.

Е. Дн.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести