Црна Гора гаси авиокомпанију, посрћу и други превозници у региону

БЕОГРАД: Црна Гора гаси свог националног авиопревозника Монтенегро ерлајнз, а у проблему су и све друге авиокомпаније у региону.
montenegro erlajns
Фото: Youtube Printscreen

Уредник портала Танго Сикс Петар Војиновић поводом најаве Владе Црне Горе да ће угасити Монтенегро ерлајнз, која је ођекнула у свим медијима у у региону, каже за Танјуг да је словеначка Адрија ерлајнз већ банкротирала, да је хрватска Кроација ерлајнз добила помоћ од своје државе (скоро 80 милиона евра у две транше), а румунски Таром тешко послује...

"Регионалне авиокомпаније су у проблемима због корона кризе. Национални авиопревозник Словеније је банкротирао нешто мало раније. На том примеру се видело да је Љубљана драстично изгубила повезаност, јер лоу кост авиокомпаније нису, као што се очекивало, преузеле све линије бившег Адрија ервејза већ само неке линије".

Војиновић истиче да се ту види улога националног превозника који гарантује добру повезаност са Европом и светом, чак и за време тзв. ниске, то јест, зимске сезоне.

Када је реч о Кроацији ерлајнз, та авиокомпаније је добила две форме државне помоћи, подсећа Војиновић.

Када је у питању српски авиопревозник који је због ковид кризе био принуђен да укине две линије и смањи број запослених, Војиновић каже да је већ у току реструктурирање Ер Србије што ће је, уверен је оснажити.

Војиновић додаје да ће консултанти тек проценити на који ће тачно начин бити спроведено реструктурирање Ер Србије и истиче да ће то свакако бити добра ствар за њено пословање, јер ће тако бити флексибилнија и ефикаснија.

Министар финансија Синиша Мали је више пута поручио да држава неће дозволити да Ер Србија пропадне већ да ће помоћи свом националном авиопревознку исто као што су то урадиле и земље ЕУ када су у питању њихове државне компаније, у складу са европском регулативом.

Ер Србија је до кризе услед ковид-19 пословала позитивно, тако да ће држава помоћи Ер Србији само када је реч о губицима од почетка ковида, изјавио је министар Мали.

Такође, најавио је да би програм реструктурирања Ер Србије требало да буде усвојен до краја године.

Војиновић каже да су неке авиокомпаније у региону имале структурне проблеме и пре ковида, али да је, ипак, та криза доминантно утицала на њихове садашње проблеме.

Коментаришући гашење Монтенегро ерлајнза, каже да је, према првим информација, реч о "рестарту" до којег долази као последица замршене ситуације око новог буџета и механизма исплате државне помоћи за црногорског авиопревозника.

"Запослени у МА већ скоро три месеца нису добили плату, као и све авиокомапније на регионалном и глобалном нивоу, пошто су због ковида доживеле невероватан колапс потражње".

Војиновић каже да се гашење МА сада најаваљује у коцепту месечне паузе од неколико месеци и да је Влада Црне Горе већ најавила оснивање нове авикомпаније.

Војиновић напомиње да је, ипак, ту мало теже наћи право решење и да је требало Црна Гора да обезбеди додатне кредите за своју авиокомпанију током кризе.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести