Кина заинтересована за сарадњу са српским стартаповима

ХАНГЏОУ: Српске стартап фирме почеле су да освајају тржиште Кине иновативним софтверским решењима, а извршни директор кинеског акцелератора и иновационог центра за стартапе из иностранства Нихуб, Лукас Рондез, каже за Танјуг да је развој иновација у Србији на много вишем нивоу него што је очекивао и да су веома заинтересовани за сарадњу са ИТ инжењерима из Србије.
kina srbija
Фото: Tanjug/Ilustracija

Три српска стартапа B-Fresh, ServerBytes и Glober победници су онлајн такмичења "Serbia to China" и огромном кинеском тржишту понудиће софтвере и формулу за продужетак свежине намирница.

Тим поводом Рондез каже да се увек интересовао за иновације у Србији и "шта се ту дешава", као и да наша земља има пуно сјајних научника и беспрекорних ИТ инжењера.

Додаје да се Нихуб преко Привредне коморе Србије повезао са најважнијим институцијама у Србији у области иновација и започео промоцију српских стартапова за потенцијалне инвеститоре.

"Морам рећи да су све компаније веома занимљиве и иновативне и дефинитивно је у питању много већи ниво иновација од оног што сам очекивао", истакао је он говорећи о српском ИТ сектору.

Рондез каже да је до сада има одлично искуство са ИТ стручњацима из Србије и изразио задовољство што ће те везе бити још веће.

"Како је Кина земља са 990 милиона корисника Интернета са једном валутом, једним језиком и брзим усвајањем иновација, то пружа сјајну прилику за ''скалирање'' новог иновативног пословања, што поједине земље већ врло успешно раде. Верујем да Србија има исти потенцијал и да може постати исто тако успешна и иновативна".

Упитан да ли постоји простор за српске стартапове у гејминг индустрији на великом кинеском тржишту, истиче да је та индустрија у Кини веома јединствена, али и захтевна и сложена.

Додаје да искорак српских стручњака у ту област није немогућ и да би сарадања и у тој области могла да буде веома плодна.

Објашњава да је за иностране компаније које желе сарадњу у гејминг индустрији боље да приступе стратешки и то Б2Б састанцима (Busines s-to-business) који су прикладнији од Б2Ц састанака (Busines s-to-consumer).

Рондез каже да Нихуб сарађује са компанијама из целог света које Кину виде као шансу да унапреде пословање, као и да се све баве иновацијама.

Нихуб помаже раст стартап фирми на тржишту, због чега и привлаче многе компаније из Европе и земљама у развоју, као што је Бразил, додао је он.

"Европа је за нас главно тржиште, јер можемо да пронађемо пуно компанија са снажним технолошким иновацијама".

Напомиње да су фирме из Холандије добар пример и да Нихуб има одличну сарадњу са ИТ сектором те земље.

Центар Нихуб посебну пажњу посвећује развоју вештачке интелигенције АИ (Artificial intelligence) и Интернету интелигентних уређаја ИОТ (Internet of Things - Интернет ствари или Интернет интелигентних уређаја), паметним градовима, паметној производњи и другој индустрији високе технологије.

Упитан када ће представници три српске стартуп компаније B-Fresh, ServerBites и Глобер, који су победили на онлајн такмичењу посетити Нихуб, каже да циљ није само посета већ да ту добију подршку како би успешно започели пословање у Кини.

Напоменуо је да се већ раде припреме и обезбеђују ресурси за долазак тих стартапова из Србије, када то дозволи епидемиолошка ситуација.

На питање шта је најважније за успех стартапова и како се од пословне идеје долази до комерцијалног производа, каже да покретање стартапа није лак посао, али да, ипак, свако ко понуди неку технолошку предност и буде упоран може да успе.

Напомиње да треба пронаћи одговарајуће тржиште за производ, с обзиром да већина стартапова пропада јер нема потребе за њиховим производима. Затим, важан је добар тим, али и довољно средстава за вођење посла.

"Почните са малим, мислите велико", поручује Рондез.

Треба да тестирате свој производ на тржишту, саветује саговорник Танјуга.

Такође, важни су савети других који могу помоћи, напомиње Рондез и додаје да се ту не треба плашити да ће вам неко украсти идеју.

Упитан која област иновација има највећи потенцијал за успех на тржишту, каже да ће нове апликације у оквиру 5Г технологије и тог "екосистема" имати велики утицај на тржиште, са великим потенцијалом за успех.

Интернет је учинио да пословање постане "онлајн", али зато ће 5Г поново вратити пословање да буде "офлајн", али уз нешто врло важно: податке.

"Технологија сада о вама више зна од вас, а самим тим и технологија ће побољшати ваше корисничко искуство. Такве нове технологије имаће снажан утицај на медицински сектор, безбедност, малопродају, мобилност и друго. Технологија 5Г ће довести до повезаности не само са вашим телефоном и рачунаром већ и са свим уређајима који су око вас. Нови материјал ће се развити како би се подаци унели у градску инфраструктуру. То је оно што називамо АИ + ИоТ, АИоТ. Верујемо да све треба трансформисати у наредној деценији што ће донети много нових пословних прилика".

Кина предводи овај тренд и зато српске компаније морају бити близу овог тржишта, поручио је Рондез.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести