Лучић: Желимо да ставимо тачку на концепт монопола СББ-а

БЕОГРАД: Генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић рекао је данас поводом интерних докумената тог предузећа, које је објавио Н1, да се ту ради о замени теза и да Телеком само жели да стави тачку на концепт монопола СББ - а и Јунајтед групе.
MTS Foto: MTS
Фото: MTS

Упитан у "Уранку" на К1 да објасни интерна документа која су процурела у јавност и да ли се у њима наводи да ће Телеком захваљујући сарадњи са Теленором имати користи су смислу да ће то довести до урушавања СББ-а, Лучић каже:

"Задатак сваког менаџмента, а и радника, јесте да буду најбољи у тржишној утакмици. Када је реч о цурење интерних докумената и легитимне дискусије унутар ужег менаџмента, циљ је био само да се замене тезе. Овде се постављају два основан питања: Зашто неком као што је СББ не би одговорао улазак још једног конкурента из ЕУ узимајући у обзир да СББ и даље има 46 одсто тржишног учешћа (у телевизији) и има низ канала, а самим тим има и Дајрект медију која држи фактички око 50 одсто маркетинг простора и самим тим и даље најбољу позицију".

Лучић истиче да, са друге стране, уговору са Теленором су урађени по најбољој европској пракси и доприносе либерализацији тржишта, као и да ће то бити добро за све, укључујући и кориснике.

"Ако већ морам да да објасним нека интерна документа, под тим појмом урушавања и стављањем тачке ми смо, пре свега, мислили на концепт монопола који су СББ и Јунајтед група стварали деценијама", додао је он.

Чињеница је, каже, да је половином 2018. године постојао "један савез кабловских оператер" односно картел, који је функционисао тако да се они нису међусобно нападали, већ су искључиво нападали Телеком Србија, који је био веома тром из неких чудних разлога и није се сналазио на тржишту.

"Имали сте ситуацију да у четири навјећа града Телеком има учешће у телевизији мање од један одсто, у фиксном интернту око девет одсто, док је тржишно учешће СББ-а у Новом Саду и Крагујевцу било скоро 100 одсто, то јест 97 одсто. Тај вођа савеза СББ одлучивао је ко ће које канале на којој територији да емитује, не само канале Јунајтед групе већ и канале као што су Фокс, Крајм инвестигејшн, Хистори и друго. Телеком до прошле године није имао Фокс канале", рекао је Лучић.

Тако да смо у последње две године урадили јесте то да фактички то стање монопола разрешимо и да сада на тржишту постоје два битна играча.

"Осим СББ-а сада се Телеком пробудио и један добар играч и већа је конкурентност и боље је за кориснике. Ми смо пробали да ставимо тачку на нешто што је било, по нама, доста лоше за тржиште, као и да фиксни интернет и телевизија буду у стању потпуног монопола", нагласио је Лучић.

Додао је да је то разлог зашто се против Телекома води медијска кампања у претходне две године.

EUR/RSD 117.1544
Најновије вести