Михајловић: Источни крак до јесени, овде смо да помогнемо

БЕЛА ПАЛАНКА: Источни крак биће готов до јесени, рекла је министарка грађевинарства, инфраструктуре и саобраћаја Зорана Михајловић, након првог десеточасовног радног дана у измештеном кабинету у Белој Паланци.
mihajlovic
Фото: Tanjug (Nenad Nešić)

Како је навела у среду, главни задатак Министарства је да виде колико могу да помогну како би био изграђен још један одсто који је остао незавршен, односно 100 метара, што би значило да тај крак може да буде пуштен за саобраћај на јесен.

Наводи да је било доста проблема с извођачима, да су увођено нови, да су проблем клизишта, која нису мала, али да је најбитније да ће сви ти проблеми бити решени.

Каже и да су приликом обиласка имали прилику да виде и косину 6 која је проблематична и на којој ће се радити галерија, као и да су поставили одређене услове извођачима, посебно грчком.

Додаје да ће ових дана испратити то како се не би десила нека непредвиђена околност.

Осим обиласка деонице пута на Источном краку, кабинет Министарства грађевине, саобраћаја и инфраструктуре радио је уобичајено као и у Београду, казала је министарка те додала да су с људима на терену радили и на изналажењу решења за локалне проблеме.

Ми када говоримо о милијардама евра улагања у инвестиције то неко ко гледа или слуша можда га и не занима, немају осећај док не виде тај пут, али људе занима њихов локални пут, њихов мост, њихов надвожњак и то је оно што ми треба да радимо, истиче Михајловићева.

Помиње и састанак који је данас одржан с представницима Пиротског округа, што је била прилика да се сагледа шта је све урађено од састанка одржаног у Грделици у децембру.

Додатних 600 милиона динара ће бити уложено у путеве у Пиротском округу, значајно је да смо имали састанак и у Слободној зони, где нисмо имали само састанак са Слободном зоном Пирот, која је свакако једна од најбољих и проглашена је за најбољу у Европи, ми смо довели директора Лука и ЈРБ-а да видимо како можемо да учинимо ефикаснијим транспорт и да направимо комбиновани транспорт, казала је министарка.

Додала је да се разматра како водни, железнички саобраћај и аутопутеви заједно са Слободном зоном могу да буду удружени како би се повећао капацитет и рад самих лука и како би то довело до тога да водни саобраћај добије место какво има друмски саобраћај.

Састанак који је одржан с Путевима Србије, према речима министарке, важан је како би се проверило да ли у Путевима има довољно капацитета и да ли је потребна помоћ, јер Путеви осим што су највише ангаžовани на одржавању, инвеститори су на одређеним пројектима.

Са свим железничким предузећима ми разговарамо на сваких 15 дана и то је важно зато што градимо путеве и аутопутеве и то иде добро, али деценијама нисмо улагали у железнице и ми смо неке ствари заиста променили. Није та железница још онаква какву желимо, али је чињеница да се итекако ради у карго саобраћају, наводи Михајловићева.

Каже да расте превоз робе, а повећан је и број километара реконструисаних пруга, уложено је преко две милијарде евра у Железнице.

Министарка сматра да је због тога њена обавеза да сваког тренутка буде упозната с тим шта се дешава у Железници.

Јако нам је стало да подигнемо не само карго, већ и путнички саобраћај, истиче и додаје да су сјајне информације Србија воза да је на пругама које су реконструисане повећан број путника 46 одсто.

Јуче су договорена додатна улагања с Бабушницом и с Белом Паланком, реконструкције мостова, наводи министарка и додаје да сви градови који су поред аутопутева који се граде итекако трпе, односно трпи њихова инфраструктура, њихови путеви.

Када се заврши аутопут, истиче, обавеза је да се сви ти путеви врате да поново буду лепи.

Ми имамо обезбеђених 50 милиона евра из кредита Европске банке за обнову и развој само за локалне путеве који су трпели док се градио Коридор 10, наводи министарка.


С представницима железничких предузећа

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре разговарала је у Белој Паланци с директорима железничких предузећа о статусу тренутних пројеката који се реализују, и плановима за наредни период.

Михајловићева је у среду истакла да држава много улаже у железнички саобраћај, како би грађани добили железницу какву заслужују и додала да је неопходно да се додатно обезбеде пружни прелази, као и рад са младим машиновођама како би најефикасније одговорили задатку.

Влада Србије улаже у железнички саобраћај, јер желимо да грађани добију железницу какву заслужују. Томе у прилог говори и чињеница да реализујемо један од највећих и најзахтевнијих пројеката у овом делу Европе - брзу пругу од Београда до Будимпеште, као и да ћемо закључно с овом годином реконструисати око 700 км регионалних пруга, рекла је министарка.

На састанку је истакнуто да радови на реконструкцији брзе пруге од Београда до Будимпеште теку по утврђеној динамици, на деоницама од Београда до Старе Пазове и од Старе Пазове до Новог Сада, док је за следећу годину планиран почетак радова на трећој деоници Нови Сад-Суботица.

Било је речи и о пројектима реконструкције регионалних пруга, пре свега пруге Ниш-Димитровград, али и Пожаревац-Мајданпек, Сента-Суботица, Марковац-Ресавица и других.

Директор Србија воза Југослав Јовић рекао је да је забележено повећање броја путника на прузи Београд-Ваљево за 46 одсто, а на прузи Шабац-Лозница 16 одсто више путника.

Извршни директор Инфраструктура Железнице Србије Милан Максимовић рекао је да је у плану овог предузећа и реконструкција станичних објеката и изградња и обезбеђење путних прелаза.

Састанку су присуствовали директори железничких предузећа Србија карго, Србија воз и Железнице Србије а.д., као и директор Дирекције за железницу.


Иначе, напомиње да је велика разлика у раду из Београда и директно на терену и каже да лично више воли да дође на терен. Наводи да је било разних коментара док је кабинет био измештен у Грделицу, али тврди да је то било неопходно.

Било је неколико проблематичних тачака, али ја тврдим да нисмо били сви заједно, да сви нису осетили и инвеститори и подизвођачи колико је нама као држави стало да се то стварно заврши, било би пар месеци касније, али зашто би било, каже министарка.

Истиче да је тако и овде, као и да људи морају да знају да је држава уз сваког нашег инвеститора и сваког извођача, као и да је свима стало да се заврши што пре.

Много се каснило на Коридору 10 и то су ствари које желим да остану иза нас, јер верујем да све ново што почињемо и свако нов ко буде долазио после нас више неће моћи да се врати на старе ствари и проблеме који су били. Ми смо успоставили систем, нема отпочињања никаквих грађевинских радова док се не заврши све пре, каже.

Примећује да је другачије када се дође на терен и разговара с председником општине и његовим градоначелником, који могу да кажу "ово није добро, овде имамо проблем, обећали сте нам пре шест месеци нешто - нисте ништа урадили", јер, како каже, онда су ту ти људи који су то управо обећали, директори, државни помоћници...

Поручује да ће наставити тако да раде, можда и у неким другим окрузима, јер мисли да то значи људима.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести