Михајловић: Градња аутопута Ниш-Мердаре крајем године

НИШ: Градња аутопута Ниш - Мердаре почеће крајем године на делу од Ниша до Плочника, у дужини од 38 километара, најавила је потпредседница владе и министарка грађевине Зорана Михајловић.
mihajlovich_proekti
Фото: Танјуг (Видео)

Она је одговарајући у Нишу на питања новинара рекла да се завршава потребна документацију за прву деоницу Ниш - Плочник и да ће то бити трећи аутопут који ће почети да се гради.

Имамо обезбеђене гаранције у буџету од 200 милиона евра: 100 милиона према Европској инвестиционој банци и 100 милиона према Европској банци за обнову и развој. Чекамо да пројектна документација прође ревизиону комисију владе и онда да договоримо потписивање уговора о финансирању са овим финансијским институцијама, навела је Михајловић.

То је нови аутопут за Србију, нагласила је Михајловић.

Ниш постаје седиште Аеродрома Србије

Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре претходно је изјавила да ће влада развијати регионалне аеродроме у земљи и да ће зато Ниш, у коме се налази други по величини аеродром, постати седиште предузећа Аеродроми Србије.

Михајловић је истакла да ће држава наставити да улаже у нишки аеродром са циљем да постане резервни за аеродром "Никола Тесла" у Београду."Ниш је постао место рачвања аутопутева, железнице и град у коме се налази други по величини и стратешки веома важан аеродорм", рекла је Михајловић новинарима.

Влада Србије је улагала у нишки аеродром, уложиће још 240 милиона динара и плус изградња торња ће коштати пет милиона евра, навела је Михајловић.Ми смо пре неколико година формирали предузеће Аеродроми Србије да би развијали аеродроме, а тада је на нишком аеродрому било "више паучине него људи", истакла је она.

Михајловић је рекла да сада на нишком аеродрому има 300.000 путника годишње и да ће бити настављена улагања како би их било још више, као и да ће до јуна бити потпуно оперативан аеродром "Морава" у Лађевцима код Краљева и за цивилни авиосаобраћај.

"Желимо да Аеродроми Србије буде оператаер свим новим аеродромима, а имаћемо их још. Седиште је прво било у Београду, али нема потреба да то буде Београд. Седиште Аеродрома Србије ће бити у Нишу, будући да нам се у Нишу налази нишки аеродром и да хоћемо да развијемо регионалне аеродроме", нагласила је министарка.

На питање да ли ће бити нових линија на нишком аеродрому, она је рекла да су дошли до закључка да је врло важно да се у складу са законима додатно улаже у одређене линије које могу да помогну развој целог нишког краја и да зато то министарство очекује од града и нишког аеродрома да предложе потенцијалне руте од јавног значаја које би влада могла финансијски да помогне.

"Када направе анализу тих рута и предложе министарству, онда ћемо у влади разговарати у складу са уредбом, расписати тендер за оне који могу да се баве превозом на тим рутама", додала је Михајловић.

Почела реконструкција пруге Ниш - Зајечар

Реконструкција пруге Ниш-Зајечар, на којој су се у претходна два и по месеца догодила три исклизнућа вагона, почела је данас код железничке станице Матејевац, а потпредседница владе и министарка грађевине Зорана Михајловић је најавила да ће радови бити готови до лета 2020. године.

Михајловић је истакла да ће у оквиру реконструкције те пруге дуге 108 км бити уређено и свих 90 путних прелаза.

Реконструкција је започета након што је 14. фебруара трећи пут дошло до исклизнућа теретних вагона у близини Ниша, када је Михајловић најавила да ће сменити одговорне директоре ако у року од 15 дана не буде почела реконструкција пошто се пруга показала као небезбедна. 

Михајловић је рекла да ће ове године бити реконструисано 300 километара регионалних пруга.Железнице су прошле године започеле реконструкцију више од 750 км регионалних пруга које су планиране да буду завршене у периоду од 2018. до 2020. године.

Радови су данас почели на блоку 1 у станици Матејевац односно на путном прелазу удаљеном око 200 метара од станицне зграде у правцу Ниша.

Реконструкција ће коштати пет милијарди динара и пруга ће бити враћена на пројектовану брзину од 90 км на сат, с обзиром да је сада на више деоница брзина возова ограничена на свега 10 до 20 км на сат.

Радови ће се одвијати у условима потпуне обуставе железничког саобраћаја.Та пруга је направљена 1922.године, а последњи пут реконструисана 1961. године.Почетку реконструкције је присуствовао и градоначелник Ниша Дарко Булатовић.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести