НЕКТАР Од мале фирме до великог бренда

Свака шеста јабука која остане у Србији , заврши у “Нектар” производима. За две деценије  ова компанија, која је кренула као мала породична фирма, постала је наш познати бренд, који креира преко милијарду евра вредности у Србији.
Mihailo Janković
Фото: Privatna arhiva

Свих двадесет година пословала је позитивно, односно с профитом који је реинвестирала у производњу, нове технологије, аквизиције. Зато сада 30 одсто производње извози и то не само у земље региона већ и у преко 60 држава на скоро свим континентима.

-  За ових 20 година креирали смо преко милијарду евра бруто додате вредности у Србији и  као породична компанија смо од оснивања, које је било како кажу Американци гринфилд, од нуле прешли пут до регионалног лидера. Нисмо мењали власничку структуру и то је сигурно допринело нашем успеху. Дало нам је флексибилност, брзину у одлукама, независност и фокус на оно што најбоље радимо–  развијамо брендове, правимо најквалитетније воћне сокове, храну, воду, и алкохолна пића– објашњава у разговору за „Дневник“ генерални директор „Нектар групе“ Михаило Јанковић.- Основна визија породице Радун била је производња здравих производа и стога смо поносни  на чињеницу да висок квалтет наших производа долази из вертикално интегрисаног ланца производње, с наших  плантажа воћа од преко 650 хектара различитог домаћег воћа као и из сарадње с преко 10.000 фармера, и да свака шеста јабука која остане у Србији, заврши у нектар производима.

Како сте започели бизнис?

- Ако погледамо уназад историјат компаније било је много важних тренутака у развоју компаније које су непосредно утицале на раст. Можда најважнија је 1998. година када је породица Радун одлучила да крене овим путем и оснује Компанију „Нетар“, додуше с првим производом – јабуковим сир­ћетом. Већ 1999. године креће се у производњу сокова. Слоган „Није свеједно“, који не само да је обележио маркетинг компаније већ је прерастао у нашу пословну филозофију лансиран је 2002. године.

Свака шеста јабука која остане у Србији заврши у „Нектаровим” производима

Годину дана касније аквизирали смо Компанију „Делишес хани“ што јесте био велики искорак за нас јер смо тиме повећали капацитета прераде. Компанију „Хеба“ купили смо 2008. године, а онда 2011. године правимо потез који је мало ко очекивао – успешно купујемо Компанију „Фруктал“, водећег словеначког произвођача воћних сокова и једног од највећих брендова бивше Југославије.

Колико данас имате погона, где и колико је запослених?

– Поносни смо што је свих ових година власништво компаније непромењено - и даље смо домаћа породична компанија. Укупно имамо шест производних постројења с производним погонима у три земље: Србији, Македонији и Словенији. „Нектар“ је регионални лидер у производњи воћних сокова, запошљава више од 1.300 радника, сарађује с 10.000 фармера. Има шест производних локација - три у Србији (Владичин Хан, Бачка Паланка и Бујановац), две у Словенији и једну у Македонији. Активностима компаније за ових 20.година  подржано је преко 5.500 радних места у Србији.

Колико је учешће ваших производа на српском тржиш­ту, а колико на тржиштима других држава?

– Нелтар је показао да може успешно да се бори са великим мултинационалним компанијама и с регионалним конгломератима – по последњој листи коју објављује словеначки Валикон, а која рангира топ брендове у региону бивше Југославије, „Нектар“ и „Фруктал“ заједно заузимају осмо  место на тој листи 25 топ брендова.  Једина смо компанија која је породична, односно која није део мултинационалних корпорација или регионалних конгломерата и којој је центар доношења одлука у Србији.


Компанија расте кроз запослене

- Трудимо се да се као породична компанија развијамо и растемо кроз наше запослене. Данас смо једна велика породица која броји преко 1.300 запослених.  Могу да кажем да наше запослене красе стручност, жеља за доказивањем/ победом и поклапање с нашим вредностима. „Нектар“ је породична компанија у којој је потрошач у центру, а инсистирамо на изврсности и иновативности у ономе што радимо, уз домаћинско понашање према средини у којој послујемо, бригу и раст кроз наше запослене, а уз све то смо поносни на наш победнички дух. Посебно смо посвећени развоју талената у оквиру организације, и константим усавршавањем јер људи чине наш успех.


Осим у региону у којем смо доминантни лидер  у соковима с 22 одсто тржишног учешћа, од чега на доминантним тржиштима Србије и Словенија та тржишна учешћа досежу и 30 и 40 одсто, своје производе извозимо у преко 60 земаља на свим континентима, а 30 одсто наших прихода долазе из извоза. И то јесте наше опредељење за следећих двадесет година - да генеришемо много веће приходе од извоза и зато морамо да наставимо да будемо конкурентни на глобалном тр­жишту.

Какви су даљи планови компаније „Нектар”?

– У првих 20 година освојили смо тржиште бивше Југославије, у следећих 20 освајамо глобално тржиште. Желимо да останемо компанија која негује породичне вредности, да достигнемо 500 милиона евра годишњег прихода, да у нашем систему вредности створимо пет милијарди евра бруто додате вредности у Србији. Желимо да извозимо у преко 100 земаља широм света и да постанемо регионални лидер у производњи здраве хране и глобални играч у производњи сокова. Наравно, желимо да у свему што радимо останемо верни није свеједно филозофији пословања.

Прехтодних година пока­зали сте социјалну одговорност, укључили сте се па и сами водили неколико акција вазних за све грађане Србије.

- Важно нам је да вратимо средини из које смо потекли. Трудимо се да своје вредности пренесемо и на ширу заједницу. Од 2014. године, Нектар група је за друштвено одговорне активности и помоћ заједници

Србије и региона издвојила средства у износу од преко 800.000 евра. Наша највећа појединачна акција била је “Није свеједно кад бебе долазе’ којом смо као породична компанија, предузели конкретне мере за проширење породице. Проблем наталитета је наша свакодневница и то не само у Србији. Сваке године имамо око 60.000 људи мање, и то је забрињавајућа чињеница за државу.. Акцијом „Није свеједно кад бебе долазе“ инвестирали смо преко 250.000 евра у ГАК Народни фронт, у модернизацију опреме за вантелесну оплодњу, што је омогућило да се већи број парова подвргне покушају вантелесне оплодње. Наш циљ је свакако да скренемо пажњу на проблеме од друштвеног значаја, и да својим активностима дамо пример и другим привредним субјектима.  

Љубинка Малешевић

 

 

 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести