Перутнина Птуј добила нове власнике; и Топико у рукама Украјинаца

НОВИ САД: Украјинска група МХП, једна од водећих међународних пољопривредно-индустријских групација, нови је власник словеначке „Перутнине Птуј”.
perutnina ptuj
Фото: Youtube Printscreen

Та украјинска компанија је у међународном поступку продаје купила 91 одсто удела „Перутнине Птуј”, којом је у последње три године овладао руски капитал кроз „Сиј групу”. МХП тим ширењем – а дозволу за куповину већ је поднео словеначкој Агенцији за заштиту конкуренције за стицање удела у „Перутнини Птуј” – прави стратешки искорак који ће повећати вредност компаније и ојачати њену позицију на глобалном тржишту. С друге стране, „Перутнина Птуј” добија дугорочног стратешког инвеститора који зна да је она снажан бренд у индустрији меса, посебно живинског, чија продаја расте из године у годину.

Са својим искусним руководећим тимом, МХП се обавезује на то да побољша квалитет производа “Перутнине Птуј”, с циљем испуњавања највиших ЕУ стандарда. Сарадња ће донети конкретну корист локалним фармерима и запосленима у компанији и биће позитиван подстицај у индустрији живине на целом Балкану, навела је украјинска компанија у саопштењу о преузимању словеначке компаније.


Озбиљан играч 

МХП је водећи украјински произвођач живине, с прерађивачким погонима у ЕУ и продајним и дистрибутивним центром на Блиском истоку.

Продаје око 60 одсто живинског меса на домаћем тржишту, док 40 одсто извози у више од 60 земаља широм света. Прошле године остварио је приход од 1,1 милијарде евра, што је 13 одсто више него 2017, од чега 57 одсто на иностраним тржиштима. Прошлогодишња добит те компаније била је 195 милиона евра, а њене деонице добро се котирају и на Лондонској берзи.


„Перутина Птуј” запошљава 3.600 радника, а у Србији има више од тридесет продавница живинског меса и власник је месне индустрије „Топико” из Бачке Тополе. У „Перутини Птуј – Топико” у Бачкој Тополи успостављена је најновија технолошка линија и паковање пилећег меса уз поседовање најважнијих међународних сертификата. Наиме, производни процеси започињу, одвијају се и завршавају у Србији, те је на амбалажи у којој се продају живински производ обавезно истакнут назив кооперанта.

„Перутнина Птуј – Топико” има око 30 одсто властитих производних капацитет, а остатак од 70 процената су фармери кооперанти. Ради само с фармерима који узимају њено једнодневно пиле, хране га њеном сточном храном, имају надзор ветерине и технолога ове фабрике. Фармери кооперанти који више година раде с том фабриком схватили су предност тог односа јер тачно знају цену коју ће добити, могу да планирају своје трошкове и сопствена улагања.

Љ. М.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести