Потрошачи фирмама: Наставите са рекламама, али не зарад профита

БЕОГРАД: Истраживање је показало да 77 одсто потрошаца у Србији сматра да би компаније требале да наставе са оглашавањем о својим активностима у току ванредног стања, а чак 81 посто њих каже да компаније не би требало да користе актуелну ситуацију зарад профита.
potrosnja
Фото: Ilustracija

Портал Маркетинг мрежа објавио је истраживање спроведено на више од 2.000 потрошача у Србији, узраста од 18 до 65 година, а које је показало и да 9,5 одсто грађана мисли како би компаније требало да прекину са комуникацијом у току ванредног стања.

Упркос резултатима истраживања, многе компаније повлаче огласне кампање и ревидирају буџете за оглашавање, кажу у Маркетинг мрежи.

Анкета спроведена недавно у 100 компанија у Србији открила је да је 57 одсто брендова одложило или ревидирало своје кампање за април ове године, док је 64 посто смањило или ревидирало буџете и "феејеве" према агенцијама.

Према тој анкети, од почетка ванредног стања, 23 посто компанија отказало је сарадњу на пројекту или уговоре са агенцијама.

Када је реч о објављеном истраживању Мреже, готово сви испитаници сматрају (95 одсто) да компаније треба да комуницирају, како се наводи, охрабрујућим тоном у доба пандемије и понуде позитивну перспективу.

Више од 38 процената такође сматра да би компаније требале да комуницирају на потпуно идентичан начин као што су то радили пре кризе, док 55 посто мисли да би требали говорити о сопственом бренду "на безбрижан и лаган начин".

Само 12 одсто испитаних рекло је да би брендови требали комуницирати шаљивим тоном.

Када је у питању улога компанија у доба пандемије, 87 одсто потрошача верује да би им брендови требали помоћи у свакодневном животу, 61 проценат да би требали информисати људе о томе шта раде, а 81 посто да компаније не би требало да користе актуелну ситуацију зарад профита.

Чак 91 одсто испитаника сматра да компаније у овом тренутку треба да ставе фокус на бригу о запосленима, као и да им њихово здравље треба да буде кључни приоритет, наводи се у резултатима истраживања које је објавила Маркетинг мрежа.

Око 34 процената потрошача жели да види компаније како планирају да заштите испоруку услуга или производа, док више од 86 процената жели да види компаније које дају донације својих производа угроженом становништву.

Испитаници обухваћени овим истраживањем, њих 38 посто, сматра да би брендови требали да донирају новац Републичком фонду за здравствено осигурање Србије.

Генерално, 57 процената потрошача очекује од својих омиљених брендова да комуницирају своје ЦСР активности у медијима.

"С обзиром на кризу, смањене плате и знатан број људи који су остали без посла, чак 71 проценат потрошача жели да им компаније понуде попусте и промоције, а 29 процената очекују квалитетнију услугу и боље корисничко искуство" каже се у истраживању.

Додаје се да нешто више од 21 посто испитаника очекује више "лоyалтy програма" и конкретне бенефите.

EUR/RSD 117.1420
Најновије вести