Припрема се терен за брзу пругу у Новом Саду

Радови на будућој брзој прузи између Београда и Будимпеште полако се приближавају Новом Саду.
д
Фото: Дневник/Филип Бакић

Док се на деоници између Старе Пазове и Петроварадина увелико гради безмало пуне три године, на новосадској страни су за сада у току припремни радови. Како сазнајемо у „Инфраструктури железнице Србије”, тамо се чисти терен, сече дрвеће и измештају инсталације за изградњу насипа двоколосечне пруге, али и изградњу објеката – надвожњака у Венизелосовој и Темеринској улици, те потходника у улицама Радоја Домановића и Ђорђа Зличића.

 

На новосадској страни су за сада у току припремни радови, чисти се терен, сече дрвеће и измештају инсталације за изградњу насипа двоколосечне пруге, али и изградњу објеката – надвожњака у Венизелосовој и Темеринској улици, те потходника у улицама Радоја Домановићаи Ђорђа Зличића

– У јеку је градња насипа на деоници од Инђије до Новог Сада, те звучне баријере од Инђије до Петроварадина – каже портпарол „Инфраструктура железнице Србије” Ненад Станисављевић. – Радови се изводе и на два вијадукта између Бешке и Чортановаца, праве се пропусти, мостови... У току је и регулација потока Селиште, као и демонтажа колосека и шинских поља на деоници Инђија–Бешка–Чорта­нов­ци. На подручју Сремских Карловаца гради се траса нове двоколосечне пруге, док су објекти који ће бити у функцији железничког саобраћаја, попут пропуста, моста преко Стра­жиловачког потока, пешачко-бициклистичког потходника и пешачког потходника у стани­ч­ном подручју завршени, и преостаје само да се архи­тектонски обликују. У пешачко-бициклистичком потходнику оста­ло је и да се угради опрема – лифт и рампа за приступ људима с ограниченом покрет­љивошћу. У плану је да реконструкција железничке станице у Сремским Карловцима почне у првој половини 2021. године.

Фото: Дневник/Филип Бакић
У јеку је градња насипа на деоници од Инђије до Новог Сада, те звучне баријере од Инђије до Петроварадина (Портпарол „Инфраструктуре железнице Србије” Ненад Станисављевић)

Станисављевић истиче да се и у условима пандемије коронавируса, укључујући и ванредно стање, радови на прузи Стара Пазова – Нови Сад одвијају интензивно и без застоја, уз напомену да је на градилишту  свакодневно између 800 и 900 радника.

– „Инфраструктура желе­знице Србије”, као инвеститор, и руска компанија „РЖД интер­нешенел”, која је задужена за градњу пруге на делу од Старе Пазове до Новог Сада, поступају у складу с препорукама др­жавног врха да се и у условима пандемије одржи и настави реа­лизација нај­значајнијих и највећих инфраструктурних пројеката у Србији – каже Станисављевић. – Радови се на градилишту одвијају уз примену мера које су предвиђене ради сузбијања вируса ЦОВИД-19, а радници користе заштитну опрему према одлукама и препорукама Владе Србије и здравствене струке. Радници који су ангажовани на овом пројекту углавном су и стационирани и непрекидно бораве у близини градилишта, без ширих социјалних и физичких контаката, што је, уз примену заштитних мера, резултирало високим степеном њихове здрав­ствене безбедности.

Фото: Дневник/Филип Бакић


У току радови на 43 објеката

Модернизација и изградња двоколосечне отворене пруге од Старе Пазове до Новог Сада (40,4 километра) подразумева и градњу тунела и вијадукта у Чортановцима, који су само два од укупно 62 објекта која ће бити изграђена на тој деоници. До сада су завршени радови на седам објеката, међу којима је и друмско-пешачки подвожњак у Инђији, пуштен у саобраћај прошлог месеца. У току је изградња 43 објеката, а у припреми их је још 12. Сва укрштања пруге с друмским саобраћајницама биће денивелисана, а између Старе Пазове и Новог Сада биће их десет.

Осим главног извођача радова, компаније „РЖД интернешенел”, на изградњи пруге ангажовано је више од 70, већином домаћих компанија, али и страних. Пројекат се финансира из руског кредита за модернизацију српских железница. Вредност радова на отвореној прузи је 247,9 милиона долара, а с тунелом и вијадуктом укупно износи 585,5 милиона долара.


Фото: Дневник/Филип Бакић

Пандемија коронавируса, на­помиње Станисављевић, одра­зила се на набавку материјала и опреме која се увози из иностранства па је сада она успорена и отежана. Међутим, тврди он, „Инфраструктура железнице Србије” и извођачи радова те потешкоће успешно решавају и оне неће утицати на утврђени рок завршетка деонице брзе пруге Стара Пазова – Нови Сад, најзначајнијег инфраструктурног пројекта у Србији и у овом делу Европе, до краја следеће године.

Ненад Станисављевић под­сећа на то да је изградња отворене пруге између Старе Пазове и Новог Сада почела 16. марта 2018. године, а тунела и вијадукта „Чортановци” 11. августа 2017. Рок за  завршетак је крај наредне године, када ће и бити успостављен саобраћај возова великих брзина између Београда и Новог Сада.

З. Милосављевић

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести