Пуштен у саобраћај мост на обилазници око Београда

ОСТРУЖНИЦА: Мост на Сави, "Близанац" постојећег моста код Остружнице на обилазници око Београда, пуштен је данас у саобраћај.
МГСИ/Овако је било 2016. године
Фото: МГСИ/Овако је било 2016. године

Изградња моста почела је крајем фебруара 2016. године, а овом приликом министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић рекла је да је завршетак изградње и пуштање у саобраћај овог моста, важно за све грађане.

"Завршили смо још један мост на територији Србије. Овај посао није био лак али је од великог значаја пошто је први пут примењена једна потпуно нова технологија у изградњи моста. Ово је показатељ да можемо да урадимо све што смо зацртали и започели", рекла је Михајловић.

Фото: Фонет/МГСИ/Мост Близанац код Остружнице

Министарка је додала да ће овај мост допринети томе да будемо ефикаснији што се тиче протока саобраћаја.

Она је захвалила финансијерима, инжињерима и свима који су учествовали у овом пројекту и додала да посао нимало није био једноставан јер су се на почетку радова суочили са тонама материјала у реци заосталог још од бомбардовања 1999.

"Показали смо да смо храбри, непоколебљиви и да можемо да завршимо све што смо обећали и почели. Нема ништа лепше него када се спајају обале река али и људи", рекла је Михајловић.

Она је додала да завршетак и пуштање у саобраћај овог моста показује да ништа више није далеко и недостижно.

Подсетила на речи председника Алексаднра Вучића да овакви мостови спајају људе те да је зато важно да је већ данас овај мост пуштен у саобраћај.

Пуштању моста у саобраћај присуствовали су и директор ЈП Путеви Србије Зоран Дробњак, шефица регионалне канцеларије Европске инвестиционе банке Дубравка Негре.

Фото: Фонет/МГСИ/Пуштање Моста Близанац код Остружнице у саобраћај

Дробњак је том приликом рекао да је градња овог моста обављена посебном опремом и техником и да је веома важно што је завршен на време.

"Чека нас сада други веома важан посао а то је санација дела другог моста који је грађен 1999. и који је бомбардован током НАТО агресије", рекао је он и изразио наду да ће се врло брзо кренути у тај посао.

Негре је рекла да су представници ЕИБ почаствовани и веома задовољни тиме што су могли да учествују у овако важном пројекту.

Истакла је да се вредност обилазнице мери управо тиме од каквог је значаја за привреду и грађане али и да ће мост допринети смањењу гужви али и повећаном протоку робе и људи, а тако и смањењу загађења у центру града.

"Овим се наша инвестиција од 100 милиона евра за обилазницу завршава", рекла је Негре и захвалила свима који су учествовали у овом послу и представницима владе што су ЕИБ одабрали за партнера на овом пројекту.

Она је рекла да је до сада ЕИБ 1,8 милијарди евра определио за инфраструктуру у Србији, како друмску, железничку, ваздушну, речну.

"Ови пројекти важни су за спајање Србије са Европом али и за регионално повезивање и све грађане", рекла је она.

Надзорни орган Драган Јоцић рекао је да ће овај мост бити препознатљив како због своје величине, тако и због технике и конструкције те ће бити нешто што ће остати у аманет будућим инжењерима и конструкторима.

Он је похвалио све који су радили на њему, на пожртвованости, ангажовању и стрпљењу.

Уговорена вредност радова (са анексом) је око 4,2 милијарде динара и реч је о зајму Европске инвестиционе банке.

Инвеститор је ЈП Путеви Србије, главни извођач радова је конзорцијум с компанијом "Штрабаг" на челу, а подизвођач је београдска "Мостоградња".

На изградњи бетонских конструкција и завршних радова учествовало је више од 10 домаћих фирми.

Мост је дужине скоро два километра, а пројектом је предвиђена изградња леве траке аутопута иза моста у зони петље Остружница дужине једног километра, као и уклапање две рампе петље Остружница у новоизграђено стање.

Укупна дужина моста је три километра.

Мост преко Саве код Остружнице један је од најважнијих и најскупљијих објеката у склопу изградње деонице аутопута од Добановаца до Бубањ Потока.

Завршетком моста обилазница око Београда практично постаје функционална у пуном профилу аутопута у дужини од скоро 27 километара.

Његово пуштање у саобраћај значајно ће повећати капацитет обилазнице којом дневно у просеку пролази око 18.000 возила што ће додатно растеретити централне градске саобраћајнице и скратити време путовања у транзитном саобраћају.

Новоизграђени мост је "мост близанац" већ изграђеном мосту преко Саве који је завршен и пуштен у саобраћај 1999. године али је исте године бомбардован. У периоду од 2002. до 2006. реконструисан је и пуштен у саобраћај.

Поред значаја за транзитни саобраћај Остружнички мост представља и резервену саобраћајну везу постојећег аутопута Е-70 са Ибарском магистралом, односно будућим аутопутем Београд-Јужни Јадран.

Обилазница ће повезати и магистралне путеве ка Обреновцу и Ваљеву, Чачку и Краљеву и Раљи и уклопити у правац ка Нишу код Бубањ Потока.

За изградњу челичног моста - конструкција 8 преко реке предвиђене дужине 586 метара набављено је и обрађено 4.900 тона челика.

Специфичност овог моста је да је први пут у Србији примењена такозвана техника лифтовања великих делова конструкције.

Радови су почели 24. фебруара 2016. године, а предвиђени рок за завршетак је био јун ове године.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести