Србија најпожељнија у региону за улагање у ауто-индустрију

Упркос кризи у аутомобилском сектору, Србија је најпожељнија дестинација у региону за улагања страних аутомобилских компанија, наводи се у извештају провајдера пословних вести и тржишних информација „See News“-а, који је објављен на онлајн конференцији о развоју аутомобилске индустрије „SEE Automotive – Connect & Supply”.
j
Фото: pixabay.com

Указано је на то да је током пандемије вируса KОВИД -19 већина компанија у ауто-индустрији престала да производи и окренула се донацијама и производњи потребних материјала за борбу с вирусом. Процене „See News“-а показују да би само криза у аутомобилском сектору могла утицати на два одсто укупне радне снаге у националним економијама Југоисточне Европе, а губици у читавом региону могли би бити већи од осам милијарди евра.

По речима Лилије Горанове из „See News“-а, постоји оптимизам, посебно када је реч о Србији.

– Србија је очигледно најпожељнија дестинација у региону за улагања страних аутомобилских компанија јер је од марта 2019. године до марта 2020. у тај сектор у Србији уложено 790 милиона евра и нема података о томе да ће бити промене тих инвестиционих планова због кризе – рекла је Лилија Горанова. 

На састанку је указано и на то да анализе показују да ће због пандемије и економске кризе коју је изазвала, аутомобилски сектор бити међу губитницима, да ће опоравак зависити од мера које ће предузимати националне владе. Истакнуто је и да економска будућност и развој Србије зависе од глобалне ситуације у ауто-индустрији.

– Та индустрија тренутно се суочава с многим изазовима – затварање производних погона и прекид глобалног ланца снабдевања, што прети економском развоју Србије, која има годишњи обрт од три милијарде евра у ауто-индустрији – истакао је руководилац сектора Одрживи економски развој и запошљавање Александар Бец из ГИЗ-а. – Део наше подршке је посвећен Аутомобилском кластеру у Србији, а један од главних циљева тог кластера је дигитализација ауто-индустрије, коју је ова криза учинила још битнијом.

Континуирану подршку развоју аутомоилске индустрије у Србији пружа Немачко-српска развојна сарадња, коју имплементира ГИЗ кроз различите пројекте. Бец је указао на то да је од почетка пандемије вируса KОВИД-19 с партнерима из Србије разматран какав приступ заузети да би се дефинисале мере које ће ублажити ефекте кризе, те да је, заједно с Центром за дигиталну трансформацију у оквиру Привредне коморе Србије, развијен програм за подршку пословању у ванредној ситуацији за ММСП, за који за само неколико дана пријавило 120 компанија.

Конференцију је организовао Аутомобилски кластер Србије, уз подршку пројекта „Развој приватног сектора у Србији“ који, у оквиру Немачко-српске развојне сарадње, спроводи Немачка организација за међународну сарадњу ГИЗ. У виртуелном простору 14 представника те индустрије говорило је на тему утицаја кризе проузроковане вирусом KОВИД -19 и будућих трендова.

Мање новца за иновације

На састанку је указано на то да ће криза проузрокована KОВИД-19 вирусом на глобалном нивоу довести до смањења улагања у иновације у аутомобилској индустрији. По речима специјалисте за истраживање и развој из Одељења за међународну трговину из Велике Британије Џеја Наглија, криза ће одложити развој аутономних аутомобила до најмање 2035. године, али ће бити настављен рад на пројектима развоја електричних аутомобила за 2021/2022. годину.       

Д. Мл.

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести