Стоп за малтретирање купаца телефонском продајом

Многи потрошачи у чијим становима још увек звоне стабилни телефони жале се да их трговци разнолике робе просто опседају позивима, нудећи им да нешто купе по повољним условима.
telefon, pixabay.com
Фото: pixabay.com

Та пракса требало би да се измени када се донесе нови закон о заштити потрошача, који ће бити хармонизован са сличним прописима који се примењују у земљама Европске уније.

У току је јавна расправа о Предлогу закона о заштити потрошача, која се данас завршава. Једна од занимљивијих новина односи се баш на област телемаркетинга, како се такав начин продаје популарно зове. Потрошачи који не желе да их промотери и трговци опседају и зову, моћи ће да се реше те пошасти и да не буду узнемиравани. Предвиђено је да РАТЕЛ води посебан регистар у којем би требало да се нађу телефонски бројеви оних који не желе да путем телефона добијају трговачке понуде и на тај начин би им приватност била заштићена.

Регистар телефонских бројева оних који не желе трговачко узнемиравање могао би заживети ускоро

То ствара нову обавезу за оне који робу нуде на тај начин. Они ће пре него што окрену бројчаник на телефону и понуде робу морати да провере да ли је телефонски број који намеравају да бирају уписан у регистар или не. Наравно, све ће остати мртво слово на папиру уколико се у тај процес не укључе потрошачи који не желе телефонску понуду. А то могу тако што ће се, када регистар буде формиран, пријавити да не желе да их неко узнемирава телефоном.

– Веома је добро што се прописи везани за потрошаче хармонизују с директивама ЕУ – каже о тој новини председник Националне орагнизације потрошача Србије Горан Паповић. – Што се тиче конкретно регистра, сматрам да је то добро решење. Не видим зашто би неко на тај начин узнемиравао људе уколико они то не желе. Такав регистар већ постоји у Хрватској и показало се да је био добра одлука.


Шаролика понуда

Понуда телемаркетинга је код нас заиста шаролика. Нуде се разни душеци – с меморијском пеном и без ње, лонци и шерпе, летовања, зимовања... Старијим суграђанима нуде се бесплатни лекарски прегледи.

Често се потенцијалним купцима обећавају и награде, викенди у бањама, ручак или вечера у локалном ресторану. Ко воли нека изволи, а онима који то не желе преостаје да се упишу у регистар.


Очекује се да закон о заштити потрошача буде усвојен до краја ове године. То значи да би и регистар телефонских бројева оних који не желе трговачко узнемиравање могао заживети ускоро. Многи ће одахнути, а посебно старији грађани, који најчешће указују на то да посленици у телемаркетингу немају милости: зову у време поподневног одмора и касно увече. Најчешће су веома упорни, а када се већ неко одазове на њихов позив, испричају целу причу о томе шта и како нуде чак и када су упозорени на то да особа с друге стране не жели то да слуша.

Д. Вујошевић

 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести