Тајне успешног салонског бизниса

На недавно одржаној конференцији за козметичаре ИПБИ најупечатљивије је било управо предавање организаторке овог догађаја Лесје Карић која је кроз своју животну причу, али и тему „Тајне успешног салонског бизниса“ открила женама предузетницама како да оснују свој салон и да га одрже у кризним периодима.
Lesja Karić, vlasnica uspešnog kozmetičkog salona Foto: privatna arhiva
Фото: Лесја Карић, власница успешног козметичког салона Фото: приватна архива

- У јануару и фебруару је увек лоша зарада у козметологији и ја кроз предавање нудим алате помоћу којих салони могу да узму новац сад у децембру, а да везују клијенте за доласке у јануару и фебруару. Да триплирају зараду у децембру да би могли да преживе јануар и фебруар. То је полуауторско предавање, део мог искуства, али и образовања у том пољу - рекла је Лесја која је на предавању заиста навела конкретне акције и поступке помоћу којих је она сама основала свој салон, потом Естетску академију Ателиер, часопис за моделирање и дизајн ноктију, Међународни шампионат из моделирања ноктију Magic and Nails, али и сопствени бренд Lux Kraft Proffesional nail System.

Лесјин пут је био мало тежи, будући да је дошла из Украјине, без знања српског језика.  

- Дошла сам овде због супруга који је Србин. Упознали смо се на зимовању, рекао ми је да ме је сањао кад је био мали и да је морао да ме ожени. Све је било јако романтично, а онда сам дошла овде, нисам знала језик, а нисам могла ни да нострификујем диплому и морала сам да смислим шта ћу да радим - присећа се Лесја својих почетака. - У Украијини сам ишла у женску школу, где су се у то време, поред стандардних предмета, предавали и они за жене попут штрикања, хеклања, али и шминкања. Ту сам научила да „будем жена“ и кад сам дошла овде, девојке су приметиле начин на који сам сређивала себе, па су ме замолиле да то учиним и за њих. Одлучила сам да се бавим израдом вештачких ноктију који су иначе почели у Украјини па се проширили на Русију, тако да сам од тамошњих предавача покупила тајне заната.

Фото: Предавање Лесје Карић на конференцији за козметичаре ИПБИ Фото: приватна архива

Тако је Лесја пронашла праву мету на тржишту које се временом нагло проширило.

- Будући да сам тада била једна од ретких које су овде радиле на ноктима, пуно сам ауторског придодала. Била сам један од иноватора. Најлакше је узети и прекопирати, а данас је то и лако јер постоји инстаграм и све може лако да се пронађе, а тада сам морала сама да стварам. Зато сам о томе знала више него други, јер сам сама стварала технике.

Тако објашњава Лесја која је, премда се посао заиста развио и био успешан, осетила да је време да иде даље.

- Једном сам седела, турпијала нокте и схватила да ја више не могу то да радим. Устала сам, оставила клијента, села у кола, запалила цигарету, одвезла се до Београда, окренула на рампи, вратила се, затекла клијента, завршила те нокте и рекла: „Ја од овог момента више не примам клијенте”. Задржала сам салон у коме раде моји радници, а ја сам постала едукатор. Осетила сам да сам прешла на виши ниво и постала сам лиценцирани инструктор.


И одговорност и храброст

- Једног момента осетиш да ти је доста и мораш да идеш даље; не волим да правим компромисе, а не инспиришу ме ни утабане стазе и „сигурице“. Имала сам развијен посао и све је функционисало, али нисам била задовољна и одлучила сам да започнем нови циклус. Ја сам за све у животу, одлуку донела данас, а сутра је спровела у дело. Имам децу, имам одговорности, али имам и храброст, јер слушам себе и понашам сам се како се осећам - објаснила је Лесја Карић, која данас има свој салон и Академију.


Лесја сматра да спада у групу људи који кад нешто ураде до краја, морају да иду даље или ће омрзнути то што раде. Није желела да шири причу него да је продубљује, прича Лесја која је основала своју Академију, али се ни ту није зауставила него је развила свој бренд производа. 

- Док сам радила едукацију схватила сам да то што ја знам не могу да применим на материјал који је на тржишту. Нисам хтела да се прилагођавам материјалу него материјал мени. На сајму у Болоњи сам покупила све контакте и нашла фабрику у Немачкој која ми је направила мој бренд који прати мене, а не ја њега. Онда сам тај производ продавала кроз едукацију - објаснила је Лесја која је учећи девојке послу схватила да јој све више траже савете о томе како да воде салон. - У последње време, моје девојке су ме питале: „Колико кошта кафа са тобом?”. То су ме питале јер ја никад немам времена, а њима треба мој савет како да побољшају посао и то ме је навело на идеју да се одржи предавање које би их научило да продају оно што знају јер ја умем да салон који пропада дигнем на виши ниво. Завршила сам онлајн Институт за салонски бизнис јер сам схватила да у Србији овог момента недостаје та информација о начину на који људи могу да продају то што знају.

        Снежана Милановић  

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести