ТРАСА БУДУЋЕГ КОРИДОРА Од Каћа, испод Пуцкароша, па кроз Фрушку гору

С надвожњака код Каћа, Фрушка гора се тек назире преко крошњи стабала на Ратном острву и јуче је тешко било замислити да ће с тог места  почињати Фрушкогорски коридор, чија би изградња требало да почне крајем наредне године.
iriski venac, Dnevnik/Vanja Fifa
Фото: Дневник/Вања Фифа

Репортери „Дневника“ су обишли неке од кључних тачака будуће саобраћајнице у новосадском атару, која ће уједно служити и као источна обилазница око Новог Сада, односно Петроварадина, али и као део пута који ће повезати Нови Сад, Руму, Шабац и Лозницу с по две саобраћајне траке у оба смера, а у ширем контексту – омогућити брзу везу од границе с Босном и Херцеговином до Румуније.

Да ће будућа обилазница имати посла јасно је сваком ко се из правца Зрењанина јуче запутио за Петроварадин, као дотична екипа „Дневника“ – колона пред раскрсницу с Темеринском улицом, трака за скретање лево ка новом друмско-железничком мосту загушена углавном камионима и шлеперима, свеприсутна нервоза – слика је која дочекује возаче на улазу у град око поднева. Онима који би да заобиђу тај кркљанац, остаје да преко Салајке нађу лакши пут до Темеринске улице, враћајући се, кружећи и гледајући да што мање скрећу улево. А онда им следи искушење уског грла у Улици Јована Суботића.

Нова магистрала лек и за новосадску саобраћајну гужву

Елем, кад се из те гунгуле изађе на шире друмове, додуше с чудним осећајем гриже савести због утрошеног времена и избачених килограма угљен-диоксида свих врста и микрочестица, релативно брзо се стиже до Цркве Марије Снежне на Текијама, где би требало да се на сремској страни завршава мост преко Дунава, који другим крајем води саобраћај ка садашњој пумпи „Минут” на ауто-путу, где ће бити још једно искључење с Коридора. Кроз густо растиње не може се назрети где би могао почињати, како је раније навео председник Покрајинске владе Игор Мировић, кратак тунел од око 300 метара, који би обилазницу одвео испод Пуцкароша и даље ка Мишелуку.

Фото: Дневник/Вања Фифа
Заставши пред кућом која припада Националном паркуФрушка гора”, екипаДневникасазнаје да ће недалеко одатле почињати двоцевни тунел од 3,5 километра кроз Фрушку гору, чиме ће се избећи успон који савладава 170 метара висинске разлике

Углавном, детаље новог пута одредиће пројекат, који је саставни део уговора с кинеском компанијом ЦРБЦ, вредног 606 милиона евра. Излазећи с друге стране Пуцкароша, нова саобраћајница требало би да се укључи на постојећу петљу на Мишелуку. Изнад бивше циглане на Пуцкарошу јасно се види Улица Рачког и тамошња бензинска станица као потенцијално место спајања нове магистрале с постојећом.

Фото: Дневник/Вања Фифа


Шанса за Ириг

Најзахтевнији грађевински објекат саобраћајнице Нови Сад – Рума биће три и по километра двоцевног тунела кроз Фрушку гору. Биће то највећи тунел у Србији.

– Ми ћемо с Фрушкогорским коридором фактички с новом раскрсницом добити најкраћу везу с бањом Врдник а у исто време отворити перспективе у оснивању нових радних зона – река је за „Дневник” председник општине Ириг Тихомир Стојаковић.  


Пошто је још рано да се тим путем запутимо, остаје повратак на Прерадовићеву улицу у Петроварадину, па „качење” на Улицу Рачког и даље ка Мишелуку, Парагову и ноторном успону ка Иришком венцу. Заставши пред кућом која припада Националном парку „Фрушка гора”, екипа „Дневника” сазнаје да ће недалеко одатле почињати двоцевни тунел од 3,5 километра кроз Фрушку гору, чиме ће се избећи успон који савладава 170 метара висинске разлике. Уједно, нова саобраћајница значиће и крај за шумарску кућу, која ће бити уклоњена да би пут од четири саобраћајне траке могао да прође даље ка Иригу. Ипак, за шуме Фрушке горе битније је то што их мотори с унутрашњим сагоревањем неће купати испарењима, уљима и горивом, резервним и отпалим деловима, а поједини возачи ће остати без прилике да тој незавидној ситуацији допринесу бацањем смећа кроз прозоре својих возила.  

Фото: Дневник/Вања Фифа

Код Цркве Марије Снежне на Текијама требало би да се на сремској страни завршава мост преко Дунава, који другим крајем води саобраћај ка садашњој пумпиМинутна ауто-путу, где ће бити још једно искључење с коридора

На повратку, кроз Парагово може се само у колони, која повремено стаје пошто се неко од возача смилује и пропусти пешаке преко ретких пешачких прелаза. Како ће изгледати и бити решен прелазак нове магистрале на две ноге, остаје да се види. Но извесно је да ће се с ње, као и до сада, моћи искључити на обилазницу око Сремске Каменице, с тим што би, по најавама званичника, на крају тог искључења чекао нови мост преко Дунава до Булевара Европе и одакле се даље може ка северу или западу.

Фото: Дневник/Вања Фифа

Када се коначно некако прође будућом трасом источне обилазнице око Новог Сада и када се пулс врати у нормалне вредности, јасно се може закључити да ће будућа магистрала у великој мери олакшати живот свима које пут нанесе тим правцем кроз Нови Сад, а поготово самим Новосађанима. Из угла просечног учесника у саобраћају остаје једино жал што нова саобраћајница није готова јуче, већ ће бити последња етапа великог пројекта који би требало да олакша проток људи и робе између Дрине, Саве, Дунава и Тисе.

Светозар Крстић


Уговор вредан 606 милиона евра

Влада Србије и кинеска компанија ЦРБЦ потписали су у уторак Уговор о изградњи Фрушкогорског коридора, од Новог Сада до Руме, чија је укупна вредност 606 милиона евра. Фрушкогорски коридор, најављено је тада, биће завршен у рекордном року и са свим објектима отворен за саобраћај до 15. марта 2024. године. Фрушкогорски коридор биће брза саобраћајница од Новог Сада до Руме, дуга 47,7 километара и спојиће ауто-путеве ка Шиду и Суботици. Имаће четири коловозне траке широке по 3,5 метра. Пошто неће имати зауставне траке, тај пут ће се водити као брза саобраћајница, а не као ауто-пут.

У оквиру брзе саобраћајнице биће изграђен мост на Дунаву код Ковиља од 1,8 километар, и тунел „Иришки венац” од чак 3,5 километра.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести