Трипут читати уговор па онда плаћати и летовати

НОВИ САД: Грађани треба пажљиво да прочитају све детаље уговора о аранжману с туристичком агенцијом, о којој могу да се распитају у Туристичкој инспекцији, као и да на сајту Народне банке Србије провере да ли је ликвидна, кажу у Министарству трговине, туризма и телекомуникација.
more plaza
Фото: pixabay.com

Такође, у Агенцији за привредне регистре може се проверити да ли агенција има потребну лиценцу.

Иако ове летње сезоне није било много пријава Туристичкој инспекцији, грађани треба широм да отворе очи када потписују уговор о путовању и не сме да их мрзи да прочитају све, саветује помоћница министра туризма задужена за Туристичку инспекцију Вера Божић Трефалт.

Како додаје, грађани могу окренути Туристичку инспекцију телефоном или се распитати путем мејла.

Она је за Танјуг додала да и на сајту Министарства трговине могу наћи обавештање о томе да ли је некој туристичкој агенцији одузета лиценца.

Како је рекла, новим Законом о туризму, који је ступио на снагу 22. марта, предвиђено је да цена аранжмана мора да буде исказана јединствено.

То значи да све у вези с аранжманом мора да буде исказано у јединственој цени. Дакле, све што је неопходно за реализацију путовања, на пример, колико кошта трајект, да ли је дошло до промене цене горива или авионске карте и слично. Ако је дошло до промене цене авио-карте, агенција то мора да образложи пошто се тако повећава цена аранжмана, објаснила је она.

Такође, истакла је да је за организацију и реализацију туристичког путовања одговорна туристичка агенција, која је у обавези да пружи све уговорене и плаћене услуге, односно да се придржава програма путовања и општих услова путовања.

Помоћница министра туризма каже да је, осим уговора, изузетно важно да агенција има Опште услове путовања и програм путовања.

Сва та три елемента су веома важна и треба сва три документа буквално да буду уручена у руке путнику, нагласила је Вера Божић Трефалт, и додала да је агенција прликом закључивања уговора о путовању обавезна да уручи и податке о гаранцији путовања и начину њеног активирања.

Када је реч о поступку рекламације, први корак је да се поднесе приговор представнику агенције на лицу места, а по повратку и писана рекламација агенцији.


Усмене информације на важе

Помоћница министра упозорава на то да усмене информације немају правну снагу и да нису обавезујуће за агенцију, па путници треба да инсистирају на томе да њихови посебни захтеви, као што је спратност, карактеристике смештаја, на пример, каква је тераса, да ли апартман има поглед на море, да ли има интернет, какви су лежајеви и слично, буду унети у уговор о путовању.

Све то мора бити унето у уговор о путовању, односно програм путовања. Та слова су некад била мања, а сада су мало већа. Програм путовања је на више страна и често путници немају стрпљења да га прочитају пре него што потпишу уговор, каже Вера Божић Трефалт.

Информације о смештајном објекту грађани могу наћи на сајту објекта, као и на сајту других агенције које га нуде, а могу погледати и форуме с коментарима путника, саветују у Туристичкој инспекцији.


У случају оправдане рекламације путника, агенција је дужна да, у договору с путником, врати разлику између уговорене цене и пружене услуге у року не дужем од 15 дана од дана подношења рекламације.

Уколико путник не добије одговор у законском року или није задовољан одговором агенције, може поднети представку Сектору туристичке инспекције. Оне се примају у писаном облику путем поште на адресу: Сектор туристичке инспекције, Омладинских бригада 1, Нови Београд, или електронским путем на мејл turisticka.inspekcija@mtt.gov.rs.

На основу представке спроводи се поступак ванредног инспекцијског надзора у којем се утврђују чињенице – да ли је приговор путника основан.

Туристички инспектор, и ако утврди да је приговор путника оправдан, нема овлашћење да наложи агенцији да оштећеном путнику врати разлику у цени, тако да надаље путник може остварити своја права покретањем потрошачког спора пред надлежним судом.

За тужбу се не плаћа судска такса ако вредност предмета спора не прелази 500.000 динара.

Вера Божић Трефалт каже да је током летње сезоне појачан инспекцијски надзор, као и да сваке године највећи број пријава стигне крајем августа и крајем септембра.

Д. Мл.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести