У гејминг индустрији Србија заради 100 милиона долара

НОВИ САД: Пандемија коронавируса је у целом свету, па наравно и у Србији, довела до промена у пословању и организовању рада. Поједине делатности се због пририоде посла не могу прилагодити новим условима пословања па многе привредне гране бележе велике губитке.
gejming
Фото: Tanjug (pixabay.com, ilustracija)

Међутим, има и оних које су се показале веома отпорне па су у индустрији видео-игара забележени веома добри резултати – и у Србији и у свету.

Индустрија видео-игара у Србији доноси годишње између 50 и 100 милиона долара, с јасном тенденцијом раста, који је присутан и у свету, а у Гејминг асоцијацији кажу да је Србија већ нашла своје место на глобалној мапи те индустрије и да је током пандемије коронавируса број играча пробио све рекорде. Истраживање стручног удружења „Битком”, објављено у Берлину, показало је да је криза изазвана пандемијом коронавируса изазвала прави „бум” у гејминг индустрији јер се више времена проводи уз играње видео-игара, те у Српској асоцијацији индустрије видео-игара наводе да је епидемија донела очекивани раст у броју игара.

Менаџерка СГА Кристина Јанковић је за Танјуг рекла да је, у зависности од месеца, продаја игара, број преузимања и продаја конзола расла на различитим тржиштима од 30 до 80 одсто. По њеним речима, рад на новим играма је настављен, отворено је на десетине радних места у различитим компанијама, а у Србији се највише ради на играма за мобилне уређаје јер је то најпогодније за мање тимове који још немају новца за комплексније пројекте. Она истиче да се у условима кризе изазване пандемијом ковида-19 показало да је гејминг индустрија, како светска, тако и наша, доста отпорна.

Број играча је, буквално, пробио све рекорде, рекла је Кристина Јанковић.

У зависности од жанра, додала је, платформе и месеца који се посматра, пораст је између 30 и 80 одсто, а расте и продаја платформи и игара – и у Србији и у свету.

Студији у Србији праве све игре за глобално тржиште и тренутно је у гејминг индустрији у Србији око 1.500 људи. Кристина Јанковић указује на то да, с обзиром на то да су код нас домаћи гиганти, попут „Нордеуса” и „3Латерала”, али и светска имена као што су „Убисофт” и „Playrix”, може рећи да је индустрија видео-игара у Србији већ нашла своје место на глобалној мапи те да, иако је та индустрија млада, има значајне потенцијале да расте.

И по речима бренд-менаyерке Playrix.rs Дуње Фундук, гејминг индустрија није погођена пандемијом коронавируса, а рад је веома брзо прилагођен новим условима.

Чланови нашег тима могу у потпуности да раде од куће, у нашој компанији тако се ради од марта и до краја године се нећемо враћати у канцеларије, рекла је Дуња Фундук.


Платформа „СГА послови”

У настојању да се олакша тражење посла у гејмингу, недавно је покренута и платформа „СГА послови” па ће све актуелне позиције бити на једном месту, каже Кристина Јанковић.

За оне који тек желе да уђу у ову индустрију, додала је, спремљен је мали водич – „Твоја каријера у гејмингу”.


По њеним речима, наставак њихових пројеката за сада није угрожен пандемијом, што сматрају да је велика срећа, током пандемије запослено је више од 30 људи и тим се шири без обзира на измењене услове у којима се ради.

Наша матична кућа „Playrix” бележи вео добре резултате када је у питању преузимање игара и зарада на тим играма тако да нисмо осетили удар пандемије.

Указујући на то да за сада у Србији постоји неколико компанија које су у гејмингу постигле значајне успехе, она је истакла и да се у „Playrixu” и даље развијају нови производи јер се на тај начин обезбеђује већа конкурентност и  боља позиција на светском тржишту.

Д. Млађеновић

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести